וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי ישי לאחר מינוי משולם נהרי לשר במשרד האוצר: "ש"ס לא תתמוך בתקציב במתכונתו הנוכחית"

טל לוי

27.9.2006 / 13:44

ש"ס מתנגדת לגזרות ולקיצוצים בסעיפים החברתיים, אך מביעה תקווה כי אלה ימותנו



"מינויו של השר משולם נהרי מש"ס הוא חלק מההסכם הקואליציוני שנחתם עם קדימה ואין לו כל קשר לעניין תמיכתה של ש"ס בתקציב", כך אמר השר אלי ישי בטקס לציון כניסתו של נהרי לתפקיד, שהסתיים לפני שעה קלה. נהרי מונה לשר במשרד האוצר ותחומי האחריות שלו כוללים את תקציב החינוך והרווחה - נושאים הקרובים לליבה של ש"ס.



ישי ציין כי התקציב, במתכונתו הנוכחית, לא יוכל לזכות בתמיכתה של ש"ס בשל הקיצוצים בתקציבי הרווחה. עם זאת, הביע השר תקווה כי לנוכח הפתיחות למינויו של נהרי, יהיה ניתן לבצע שינויים בסעיפים החברתיים של התקציב ולהביאו למצב שבו ש"ס תתמוך בו.



התקציב, אשר אושר עד כה בקריאה טרומית, כולל קיצוצים נרחבים, שמטרתם לפנות כסף למימון המלחמה בצפון. מרבית המחלוקות עסקו בתקציבים החברתיים ובכלל זה, שכר המינימום והקצבאות. בשלב זה לא ידוע מתי תתנהל ההצבעה על התקציב ואם יאושר בסופו של דבר.



הגשת התקציב עצמו לוותה בקשיים רבים והוא זכה למספר תיקונים לפני שאושר. בין היתר, נמנע שר הביטחון עמיר פרץ מהצבעה על התקציב בשל נושא שכר המינימום. על פי הפשרה שהושגה, העלאת שכר המינימום ב-125 שקל, באפריל 2007, תתבצע כרגיל. אולם הפעימה הנוספת תדחה כפי הנראה מיוני 2007 לסוף דצמבר 2007 ותהיה בהיקף של 140 שקל. הפשרה אושרה לאחר ששרי העבודה החליטו להציב את סוגיית שכר המינימום כ"נקודת הכרעה". קיצוץ נוסף נרשם בתחום החינוך, שזכה לתוספת של 80 מיליון שקל בלבד לעומת 300 מיליון שקל שדרשה מפלגת העבודה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully