וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמידה סל - המפתחת תרופות על בסיס תאי גזע - גייסה 16 מיליון דולר

גיא גרימלנד

27.9.2006 / 14:27

רוב התרופות שהחברה מפתחת הן עדיין בשלבים מוקדמים: פרה קליניים וקליניים



גמידה סל, אחת החברות הישראליות המבטיחות בתחום של פיתוח אמצעי ריפוי ושיקום על בסיס תאי גזע, גייסה 16 מיליון דולר בהובלת (IHVC (Israel Healthcare Ventures לפי שווי לא ידוע. זהו סבב גיוס הון הרביעי שעוברת החברה.



לפי נתוני IVC-ONLINE, עד כה גייסה החברה כ-22 מיליון דולר והגיוס הנוכחי יעמיד את היקף ההשקעות בה על סכום כסף גדול למדי - 38 מיליון דולר. לגיוס הצטרפו שאר המשקיעות הקיימות בחברה: אלסינט ביומדיקל מקבוצת אלביט הדמיה רפואית, ביומדיקל אינווסטמנט, קרן ההון סיכון הישראלית דנאלי ונצ'רס, קרן ההון סיכון האירופית אוריגה וטבע. האחרונה רכשה את השליטה בחברה בחודש מאי האחרון, ולפני כשנה וחצי חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם גמידה סל שבמסגרתו הוקמה חברה בת משותפת לפיתוח ולשיווק של ה-StemEx - מוצר הדגל של החברה. טבע משקיעה בשותפות כ-25 מיליון דולר. בנוסף להשקעות אלה קיבלה גמידה-סל מענק של כ-5 מיליון דולר, שניתן לה במסגרת קונסורציום למחקר תאי גזע שהקימה טבע.



למרות שנוסדה בשנת 98' והיא נמצאת זמן רב בתחום היזמות, גמידה סל עדיין לא מוכרת, שכן בניגוד לחברות סטארט אפ מעולם ה-ICT, היא חברת פארמה, תחום בו הליכי הפיתוח ארוכים יותר, ובכל זאת עתידה נראה מבטיח.



בשלב זה רוב התרופות שהיא מפתחת הן עדיין בשלבים מוקדמים: פרה קליניים וקליניים. לגמידה סל אין עדיין מכירות. המוצר הראשון שלה, StemEx לטיפול במחלות דם, יגיע לשוק בשנת 2009 ולדברי ד"ר יעל מרגולין, מנכ"לית החברה, החברה כבר נערכת לשיווק שלו.



הטכנולוגיות הייחודיות של גמידה סל מאפשרת להרבות תאי גזע ממקורות שונים לטובת פיתוח פלטפורמה רחבה של מוצרים להתחדשות של רקמות, המבוססים על תאי גזע. גמידה סל מתכוונת להיות החברה הראשונה אשר תשיק מוצר אלוגני (מוצר המבוסס על תאים שמקורם אינו בחולה עצמו) להשתלה בחולים.



תאי גזע הם תאים ברמה הראשונית ביותר, היכולים להתמיין לכל סוג של תא. תאי גזע עשויים לשמש כתחליף לתאי מוח במחלות ניווניות קשות כאלצהיימר ופרקינסון. בנוסף, ניתן להשתמש בהם לטיפול במחלות ממאירות כגון לוקמיה ולימפומה, כיוון שלא נחשפו למחלות ולא פיתחו נוגדנים, ובכך הם מתאימים כמעט לכל סוג של דם. גמידה סל פיתחה טכנולוגיה להגדלה מספרית של אוכלוסיות תאי גזע תוך מניעת התמיינותם. הטכנולוגיה של גמידה סל ניתנת ליישום בתאי גזע של דם חבל טבור, וכן בתאי גזע של כבד או לב.



"בשנת 2007 גמידה סל נערכת לביצוע של מספר ניסויים קליניים: ניסוי קליני שלב III שיוביל לרישום של מוצר הדגל StemEx לטיפול בממאירויות של מערכת הדם (סרטן הדם). ניסוי זה נעשה במסגרת שיתוף פעולה עם חברת טבע; ניסוי שלב I במוצר לטיפול ברקמת הלב בחולים אחרי התקף לב; וניסוי נוסף לשימוש ב-StemEx לטיפול במחלות נוספות שאינן מחלות דם (אינו חלק משת"פ עם טבע)", מבהירה מרגולין. "בצנרת יש לנו טכנולוגיות נוספות לריבוי של תאי גזע ממקורות שונים וגם מוצרים נוספים להתחדשות של רקמות במחלות אחרות. חלק ממוצרים אלה יגיעו גם הם לשלבים של בדיקה בחולים במהלך השנים הקרובות".



מרגולין, יוצאת מכון ויצמן, שימשה בתפקידי פיתוח כ-10 שנים בטבע. מאז 98' היא שותפה בקרן ההון סיכון דנאלי, בעלת מניות בגמידה סל. היא החליפה את מנכ"ל החברה, אהוד מרום. החברה נוסדה על ידי ד"ר אבי טרבס, לשעבר המנהל המדעי וסגן נשיא לפיתוח עסקי של חברת גמידה סל, והמייסד והמנהל הראשון של הדסית - חברת היישומים של הדסה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully