וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריצ'רד ברנסון מציע תוכנית לצמצום פליטות גזי החממה של מגזר התעופה העולמי ב-25%

רויטרס

27.9.2006 / 14:59

ההצעה כוללת בין היתר גרירת מטוסים בתחומי שדה התעופה והפחתת משקל המטוסים



המיליארדר הבריטי ריצ'רד ברנסון הגיש תכנית לשינוי פעולת שדות תעופה עמוסים, שלדבריו תצמצם את פליטות גזי החממה של מגזר התעופה בכ-25%. ברנסון התחייב בשבוע שעבר להשקיע את כל רווחיו מתחום התעופה והרכבות במלחמה בהתחממות הגלובלית. עתה הוא קורא לחברות תעופה ושדות תעופה לבחון את הצעתו עבור המגזר כולו, ולהפחית את פליטות גזי החממה.



ברנסון, יו"ר וירג'ין גרופ, הציע להקים בכל שדה תעופה מרכזי "רשת המראה", שתאפשר למטוסים להיגרר למסלול ההמראה על ידי כלי רכב קטן יותר, ובכך להפחית את זמן פעולת המנועים. צעד זה יצמצם את צריכת הדלק ופליטת הגזים עבור מטוסי וירג'ין אטלנטיק ביותר מ-50% לפני ההמראה בהית'רו שבלונדון, ובכמעט 90% ב-JFK בניו יורק, לדברי ברנסון.



ברנסון גם הציע שינוי בבקרת התעבורה האווירית, וכן שיטה יעילה יותר עבור נחיתת מטוסים, שיאפשרו חיסכון בדלק. לדבריו, חברות תעופה יכולות אף להפחית את משקל המטוס באמצעות שימוש בחומרים קלים יותר, והורדת פריטים מיותרים כמו בקבוקים ריקים מהמטוס לפני ההמראה.



"על שדות תעופה, חברות תעופה וממשלות לקחת את היוזמה הזו ולהבטיח את יישומה תוך שנתיים", אמר ברנסון, המקדם את התכנית שלו בניו יורק. "אם יקחו המלצות אלה על עצמם, ניתן לחסוך כ-25% מפליטות הגזים של תעשיית התעופה העולמית".



ברנסון הקים זה מכבר את חברת וירג'ין פיולס (Virgin Fuels), שמתכוונת להשקיע 400 מיליון דולר תוך 3 שנים בפרויקטים בתחום האנרגיה המתחדשת, כחלק מהבטחתו לפעול לבלימת ההתחממות הגלובלית. תחום הטיסות הבינלאומיות אינו מכוסה על ידי פרוטוקול קיוטו, שמטרתו לצמצם את פליטות גזי החממה בעולם. הנציבות האירופית הציעה לצרף את חברות התעופה לפרוטוקול.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully