וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילת נפטרת מחוב של 71 מיליון דולר: יורק ממירה את החוב למניות ותחזיק 33% מהחברה

שירלי יום-טוב

27.9.2006 / 17:10

יורק ממירה לפי מחיר של 6.75 דולרים למניית גילת, כך שכבר כעת יש לה רווח של 25 מיליון דולר



קרן יורק מסירה אבן כבדה מעל חברת . הקרן החליטה להמיר חוב של גילת בגובה 71.4 מיליון דולר למניות. יורק, שרכשה ביולי 2005 את החוב מבנק הפועלים, מממשת את האופציה להמיר את החוב ל-10.6 מיליון מניות גילת, והופכת לבעלת המניות הגדולה ביותר בחברה, עם כ-11.1 מיליון מניות - 33%.



מניית גילת הגיעה במסחר בנאסד"ק ובתל אביב למחיר של 9.1 דולרים, ואילו יורק ממירה את החוב לפי מחיר של 6.75 דולרים למניה, כך שכבר כעת מדובר על רווח על הנייר של 35% - 25 מיליון דולר. אפשר להניח שההתחזקות של מניית גילת באחרונה היתה בחלקה הגדול על רקע ההערכות כי יורק אכן תמיר את החוב. גילת זינקה ב-27% ממחצית יולי.



הצעד עליו החליטה קרן יורק יתרום לאיתנותה הפיננסית של גילת. בעקבות המרת החוב יקטנו באופן משמעותי התחייבויותיה של גילת מ-125 מיליון דולר ברבעון השלישי (חלויות שוטפות, הלוואות לזמן ארוך ואג"ח להמרה), לכ-46 מיליון דולר בסוף הרבעון השלישי של 2006. במקביל, ההון העצמי של גילת יגדל בכ-68.1 מיליון דולר. הוצאות המימון העתידיות של גילת יקטנו בכ-6 מיליון דולר בשנה. סך הנכסים של החברה עמד בסוף הרבעון השני של 2006 על 208 מיליון דולר.



עמירם לוינברג, יו"ר ומנכ"ל גילת, ציין כי "החלטתה של קרן יורק לשנות את מעמדה בחברה מבעלת חוב לבעלת מניות, מבטאת הבעת אמון בגילת ומחזקת משמעותית את מאזן החברה".



ג'ימס דינאן, מנכ"ל יורק, וג'רמי בלנק, נציג יורק בדירקטוריון גילת, הוסיפו כי "גילת שיפרה את ביצועיה התפעוליים והפיננסים באופן משמעותי ושדרגה את מעמדה בשוק. יתרה מזאת, החברה מחויבת ליעד של יצירת ערך לטווח ארוך. המרת החוב והריבית למניות, משנה את הונה של גילת ואת מצבה הפיננסי, ויוצרת את הבסיס הנכון להמשך צמיחתה של החברה". קרן יורק מנהלת נכסים בהיקף של למעלה מ-8 מיליארד דולר. החודש השלימה הקרן את רכישת בית ההשקעות פסגות אופק מידי בנק לאומי, תמורת כ-1.3 מיליארד שקל.



המרת החוב על ידי יורק היא שלב נוסף בתהליך ההתפתחות החיובית של גילת בשנים האחרונות. לאחר ארבע שנים קשות, שכללו מחיקות, הפרשות, הפסדים, ירידה בהכנסות או דשדוש במקרה הטוב, מתקדמת חברת טכנולוגיות הקישור באמצעות לווינים לעבר שנה חיובית, כאשר תוצאות הרבעון השני, שפורסמו באוגוסט, העידו על רבעון שלישי ברציפות של שיפור בשורת ההכנסות ובשורה התחתונה.

גילת דיווחה אז על עלייה של 19% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל ל-61 מיליון דולר ורשמה רבעון שלישי ברציפות של רווח נקי, שהסתכם ב-2.1 מיליון דולר. גילת ציינה כי היא צופה לסיים את השנה עם צמיחה דו ספרתית בהכנסות ומעבר לרווחיות על בסיס שנתי.



לפני כשנה שב לגילת לוינברג, אחד מחמשת המייסדים של החברה, והחליף את שלמה רודב בתפקיד המנכ"ל. חזרתו התאפשרה לאחר העברת השליטה בגילת מידי בנק הפועלים לקרן יורק ולחברת מבטח שמיר. יחד עם לוינברג חזרו לגילת גם אחיו יהושע ומנהל הכספים לשעבר יואב לייבוביץ, הממונים כיום על הפיתוח העסקי בחברה. את השנים של רודב בחברה אפשר להגדיר כתקופת רה-ארגון מתמשכת, שלוינברג נהנה כעת מפירותיה וממנף אותה קדימה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully