וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספורטיווים לקראת החג: נחנך שביל האופניים בכביש חוצה ישראל

שרון קדמי

27.9.2006 / 17:15

בפרויקט "2 על 6" הושקעו כ-200 אלף שקל



בשבוע הבא, לקראת חול המועד סוכות תשיק חברת דרך ארץ, מפעילת כביש 6, את מסלול רכיבת האופניים של כביש חוצה ישראל. פרויקט "2 על 6" כולל מסלול אורכי לרכיבת אופניים ממזרח וממערב לתוואי ולאורך כל כביש 6. שביל האופניים החדש בו הושקעו כ-200 אלף שקל, יכלול מספר נקודות כינוס וחניה וישמש כציר מרכזי שיתחבר לשבילי אופניים רוחביים באיזור נחל אלכסנדר, נחל איילון, נחל הירקון ועוד.



אורכו של שביל האופניים יסתכם בשלביו הסופיים 120 ק"מ ואורכו של הקטע הראשון מתוך חמישה שמושק בימים אלה יהיה כ-34 ק"מ בין מחלף נשרים למחלף שורק. עד חג הפסח השנה יושק הקטע הצפוני בין מחלף עירון לתחנות הדלק של מגל ובמחצית השנייה של 2007 יושק הקטע השלישי שיקשר בין הקטע הצפוני והדרומי. הכניסה לשביל האופניים תתאפשר גם לא דרך כביש 6 שהוא כביש אגרה, על מנת שלא לחייב את המשתמשים בשביל לעשות שימוש בכביש האגרה.



נקודות הכניסה והיציאה לקטע הראשון של שביל האופניים הן מתוך כביש 6 בסמוך לתחנת הדלק אלון "נען מערב" ונען מזרח או מכביש 40 בין רמלה לרחובות דרך הכניסה למושב מצליח. מסלול האופניים כולו מגודר ואין אפשרות גישה לכביש 6. שביל האופניים עובר בחלקו בשטחים החקלאיים של הקיבוצים והמושבים באזור השייכים ברובם לשטח המועצה האזורית גזר וכ-5 ק"מ מנקודת היציאה ניתן להיכנס לשמורת הטבע "עינות גבתון".



לדברי, מנכ"ל חברת דרך ארץ, יהודה וילק, "תוואי השביל תוכנן בשיתוף עם רוכבים מקצועיים, חברי קהיליית האופניים Groopy שהבינו את משמעויותיו והשלכותיו של הפרויקט על הענף ונרתמו למענו". וילק ציין עוד, כי בימים אלה נבדקות בחברת דרך ארץ מספר אפשרויות למסלול אספלט חלק עבור רוכבי אופניי כביש.



לדברי ראש מועצת גזר, פטר וייס, המועצה נרתמה לפרויקט מיד כחלק מהכשרת מסלולי אופניים שהיא מכשירה בתחומי כל המועצה באיזור.



מסלול האופניים מיועד לכל סוגי הרוכבים, החל ממשפחות וכלה ברוכבים מקצועיים כך שכל אחד יוכל למצוא בו את המתאים לו. המסלול ישולט ויסומן על פי דרגות קושי ומרחק והמסלולים יהיו מעגליים כך שניתן יהיה לעבור ממסלול מערבי למזרחי ולחזור לנק' ההתחלה באמצעות מעברים עיליים ותחתיים. אורכו של המסלול הקצר הוא כ-8 ק"מ (שעתיים רכיבה) ואורכו של המסלול הארוך כ-30 ק"מ (6 שעות רכיבה).



הפרויקט מבוצע בשיתוף חברת כביש חוצה ישראל, רשות הטבע והגנים והמועצות האזוריות שבתחומן יעבור השביל בהן גזר, נחל שורק ובהמשך גם עם מנשה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully