וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שומן טראנס סינתטי ייאסר לשימוש ב-20 אלף מסעדות בניו יורק

טלי גולדשטיין

27.9.2006 / 23:16

ניו יורק תהיה העיר הגדולה הראשונה בארה"ב שתאסור שימוש בשומן מסוג זה במסעדות



מועצת הבריאות של ניו יורק הצביעה פה אחד לקדם את החוק לאסור על 20 אלף מסעדות העיר להגיש מזון המכיל יותר מכמות זעירה של שומן טראנס סינתטי. לדעת רופאים ותזונאים, ומרכיבים כימיקלים אלו עלולים להעלות את הסיכוי לחלות במחלות לב.



אם תאושר הצעת החוק על ידי מועצת הבריאות, ניו יורק תהיה העיר הגדולה הראשונה בארה"ב שתאסור שימוש בשומן מסוג זה במסעדות. שיקגו שוקלת להטיל איסור דומה על מסעדות בעלות מכירות שנתיות נמוכות מ-20 מיליון דולר.



צו האיסור ישפיע על תעשיית המסעדות הגדולה בארה"ב, ממקדונלדס ועד למסעדות יוקרה ודוכני מזון מהיר. העיר תאפשר שימוש של עד חצי גרם שומן טראנס סינתטי לפריט בתפריט. שומן טראנס סינתטי נמצא, בדרך כלל, במאפים כגון סופגניות ועוגות, לחם וגם ברטבי סלט.



הצעת החוק נתקלה בהתנגדות מיידית של בעלי המסעדות שטענו כי האיסור ייקר את העלויות וישנה את הטעם של מנות מסוימות. המסעדות יצטרכו להוציא מהתפריט כל מנה שכוללת כמות גבוהה מהמותר, לפי החוק, של שומן טראנס, עד ליולי 2008.



מקדולנד'ס, רשת המזון המהיר הגדולה בעולם, התחייבה בקול תרועה רמה עוד בשנת 2002 לצמצם, ובסופו של דבר להפסיק כליל, את השימוש בשומן טראנס, אולם בשנת 2003 חזרה בה הרשת בשקט מהתחייבותה. עם זאת, סניפי מקדונלד'ס בישראל משתמשים בשומנים נטולי שומן טראנס. רשת וונדי'ס (סימול WEN) הודיעה, גם היא, על כוונתה לצמצם את השימוש בשומני טרנס בהכנת המנות בסניפיה.



בחודש אוגוסט, לאחר שהגיש תביעה נגד רשת קנטקי פרייד צ'יקן (KFC) בגין טיגון מזון המוגש בסניפיה בשמן טראנס המזיק לבריאות, תיכנן המרכז למדע ולאינטרס הציבורי (CSPI) בארה"ב לפתוח בקמפיין נגד רשת בתי הקפה סטארבקס (סימול SBUX) בטענה כי מוצריה עתירי שומן הטראנס - מגדילים את הסיכון להתקפי לב, לסרטן ולהשמנת יתר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully