וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר הסתיים בעליות במדדים

עומרי כהן

28.9.2006 / 0:57

דאו ג'ונס במרחק נגיעה משבירת השיא של ינואר 2000. היום נרשמה בשוק מגמה מעורבת, אשר הסתיימה בעליות קלילות במדדים

הידיעות על לכידתו של קובי אלכסנדר תפסו היום כותרות ראשיות באתרי אינטרנט מובילים בארה"ב, כדוגמת "וול סטריט ג'ורנל", בלומברג ורויטרס. אולם על שוק המניות האמריקאי הן לא השפיעו וכנראה שאפילו לא על מניית קומברס טכנולוג'י, אותה ניהל אלכסנדר ביד רמה במשך שנים ארוכות. בוול סטריט עסקו היום בעיקר בשאלה, האם יצליח מדד דאו ג'ונס סוף סוף לשבור את שיא הסגירה הוותיק - 11,722 נקודות, אשר נקבע בתקופת ימי בועת ההיי-טק העליזים של תחילת 2000. בסופו של יום נותר השיא על כנו, לפחות עד יום המסחר הבא.

בתקופת הבועה הושפע דאו ג'ונס במידה מועטה יחסית מהתנפחות מחיריהן של מניות הטכנולוגיה, מאחר שאלו כמעט שלא נכללו בו אז. לכן, קרוב המדד של 30 הנציגות הבכירות של מגזרי הכלכלה האמריקאית השונים, לשבירת שיאו הוותיק. מדד אחר לבחינת ביצועי השוק המניות האמריקאי, S&P 500, חשוף יותר להשפעתן של מניות הטכנולוגיה ונותר לכן מרחק רב יותר - כ-14% - משבירת שיאו שלו, שנקבע גם כן באותה התקופה. אולם, גם ה-S&P 500 משייט כיום ברמות אותן לא זכה לפגוש בחמש וחצי השנים האחרונות.

לאחר יומיים של ראלי, בהם הוסיפו S&P 500 ודאו ג'ונס כ-1.5% כל אחד, נרשמה היום בשוק מגמה מעורבת, אשר הסתיימה בעליות קלילות במדדים. על המסחר השפיעו שני נתוני מקרו, אשר הראו עלייה במכירות בתים חדשים בארה"ב וירידה בהזמנות למוצרים בני-קיימא. מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.2% ל-11,689 נקודות ורחוק ב-0.3% מקביעת שיא חדש. מדד S&P 500 נותר ללא שינוי ב-1,336 נקודות ואילו נאסד"ק עלה ב-0.1% ל-2,263 נקודות. בשוק הסולידי עלתה התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ב-0.005% ל-4.598%, אולם נותרה קרוב לשפל של שבעה חודשים.

עלייה מפתיעה נרשמה במכירות הבתים החדשים בארה"ב, המהווים כ-15% מסך המכירות בשוק הנדל"ן למגורים. לאחר שנפלו ביולי לשפל של שלוש שנים, עלו באוגוסט מכירות הבתים החדשים ב-4.1% ב-1.05 מיליון יחידות בשנה. לאחר הירידה המתונה מהצפוי במכירות הבתים הקיימים שדווחה בתחילת השבוע, מעיד אולי הנתון החדש על מגמת התייצבות בשוק הדיור בארה"ב, לאחר חודשים ארוכים של חולשה.

נתונים טובים פחות הצביעו על ירידה בהזמנות למוצרים בני-קיימא בארה"ב, זה החודש השני ברציפות. באוגוסט ירדו ההזמנות ב-0.5%, בהמשך לירידה של 2.7% ביולי. בוול סטריט צפו דווקא בממוצע עלייה של 0.8%.

שלושה ימים לפני סיומו של הרבעון, הולך ועולה מפלס המתח לקראת האפשרות שחלק מהחברות יפרסמו בשבוע הקרוב אזהרות רווח והכנסות. אולם זה עדיין לא קרה ובינתיים נסחרות המניות הישראליות בהתאם למגמה הכללית בשוק ובהשפעת הודעות על חוזים, עסקות ושאר ירקות. סייפן המוכרת רישיונות לשימוש בפטנטים שלה לייצור שבבי פלאש (זיכרון בלתי נדיף), עלתה ב-0.1% ל-29.1 דולר, לאחר שדיווחה על עסקה חדשה למכירת רישיונות תמורת תמלוגים, עם ענקית האלקטרוניקה היפאנית NEC.

מתחילת החודש הוסיפה סייפן כ-16% לערכה, בעיקר הודות להחלטה של יצרנית שבבים אחרת, ספאנשן, להפוך לחברה הראשונה שתייצר שבבי פלאש בטכנולוגיה המתקדמת ביותר של סייפן, אשר הושקה לפני פחות משנה ואשר מאפשרת אחסון של 4 ביטים בכל תא זיכרון.

מי שבלטה לחיוב עם עלייה של 8.7% ל-29.1 דולר, היא אלון USA (סימול ALJ), המפעילה ברחבי ארה"ב בתי זיקוק לנפט, מפעלי אספלט ורשת של תחנות דלק המגובות בחנויות נוחות. לאחר שאיבדה כמעט 30% מערכה בחודש האחרון על רקע הירידה במחירי הנפט ובמרווחי הזיקוק, נהנתה היום אלון מהעלאת המלצה למניה של בית השקעות קריס אנד קו. האנליסטית אן קולר העלתה את המלצתה למניה מ"מתחת לממוצע" ל"ממוצע" וציינה, כי הירידות האחרונות במגזר חברות בתי הזיקוק יצרו נקודת כניסה מצוינת עבור משקיעים המעוניינים לרכוש מניות של חברות בענף, להן אין פעילות של חיפוש וקידוחי נפט.

במקביל, פירסמו אנליסטים מבנק אוף אמריקה ומסיטיגרופ תחזיות חיוביות על ענף בתי הזיקוק והעריכו כי גל הירידות האחרונות במניות חברות בתי הזיקוק הגיע לסיומו. חברה ישראלית נוספת המפעילה בית זיקוק בארה"ב, דלק US (סימול: DK), הצטרפה בעלייה של 5% ל-18.1 דולר.

טבע איבדה 1.1% ל-33.5 דולר. במריל לינץ' לא התלהבו מכנס המשקיעים שעורכת החברה, ובו הציגה 15 מוצרים אתיים חדשים (תרופות חדשות, יעודי תרופות חדשים ומינונים חדשים לתרופות קיימות). בבית ההשקעות ציינו כי לא נראה שמדובר בהודעה שיכולה להזיז את מחיר המניה.

און טראק חתמה על חוזה חדש, שהוערך בשוק בכ-1.5 מיליון דולר. שברון (Chevron), מחברות האנרגיה המובילות בעולם, בחרה במערכת EasyFuel של און טראק לניהול ולאוטומיזציה של אמצעי תשלום עבור תדלוק. למרות הודעה נותרה און טראק ללא שינוי ב-7.6 דולרים.

מחלקת המחקר של ענק הפיננסים, סיטיגרופ, החלה לסקר את פעילותה של יצרנית ציוד התקשרות, אי.סי.איי, בהמלצת "קנייה ספקולטיווית" להשקעה במניה. בסיטיגרופ גם צירפו לאי.סי.איי מחיר יעד של 11 דולרים והמניה עלתה בתגובה ב-4.3% ל-8.3 דולרים.

קומברס טכנולוג'י הוסיפה 0.7% ל-21.7 דולר, כשברקע הודעת התובע המחוזי בניו יורק על לכידתו בנמיביה של היו"ר והמנכ"ל לשעבר, קובי אלכסנדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully