וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעשיות מלח במגעים לצירוף משקיע כחלק מהמאבק על מניות האמריקאים בהפועלים

אורה קורן

28.9.2006 / 8:15

משפחת דנקנר הודיעה שיש לה זכות סירוב על כל מניות האמריקאים אך טרם החליטה אם לממשה





תעשיות מלח הודיעה אתמול כי יועציה המשפטיים הבהירו לה שיש לה זכות סירוב מלאה על מניות האמריקאים בגרעין השליטה בבנק הפועלים, ואולם החברה טרם החליטה אם לממש אותה. עם זאת, גורם המקורב למשפחה אמר אתמול: "הדנקנרים של מלח לא שונים מנוחי; גם הם לא אוהבים להישאר במקום שלא רוצים אותם".



מקורבים לאמריקאים טענו כי למלח יש זכות סירוב ראשונה רק לחלק ממניות האמריקאים, על פי חלקם היחסי בגרעין השליטה. הם גם דחו את טענות מקורבי מלח, לפיהן יש להם זכות סירוב מלאה בגלל טעות פרוצדורלית הקשורה למועד החתימה על ההסכם עם אריסון. "הם לא צודקים. בכל מצב, בין אם היינו פונים אליהם לפני החתימה או אחריה, הם לא יכולים לרכוש יותר מחלקם היחסי והם יודעים את זה. הם טוענים טענות שלא יובילו אותם לשום מקום", הוסיפו המקורבים לאמריקאים.



מקורביה של אריסון טענו אתמול כי זכות הסירוב של בני המשפחה היא יחסית, וגם אם תופעל תוכל אריסון לרכוש מספיק מניות שיבססו את שליטתה המוחלטת בבנק. דוברה של אריסון אמר אתמול: "השליטה המוחלטת בבנק הפועלים היא בידי שרי אריסון".



הסכם השליטה בבנק מאפשר לכל אחד משלושת הפלגים המחזיקים במניות גרעין השליטה בבנק להפעיל זכות סירוב על הצעה שמקבל אחד מחברי הגרעין לרכישת המניות. הפעלת זכות סירוב כרוכה בהתחייבות המסרב לרכוש את המניות. אם שני פלגים מחליטים להפעיל את זכות הסירוב בו זמנית, כל פלג זכאי לרכוש מניות לפי חלקו היחסי בגרעין.



בסביבתה של אריסון טוענים כי הדנקנרים זכאים להצטרף לזכות הסירוב הזו לפי חלקם היחסי בגרעין. בסביבת הדנקנרים טוענים כי בפועל אריסון לא הפעילה זכות סירוב, אלא גרמה לדנקנר לסגת מהעסקה. לאחר מכן סיכמה אריסון על רכישת מניות הזרים. לתפישתם של הדנקנרים, מדובר בעסקה חדשה שמקנה להם זכות סירוב מלאה על רכישת כל המניות.



גרעין השליטה בפועלים מורכב מ-20% ממניות הבנק. כיום מחזיקה שרי אריסון 11.5% מהגרעין, המשקיעים האמריקאים - 24.5% ומלח של הדנקנרים מחזיקה ב-3%. אם תרכוש אריסון את כל מניות הזרים תגיע לאחזקה של 85% מהגרעין. על פי הסכם ההצבעה של בעלי השליטה ניתן להשיג שליטה בלעדית באמצעות אחזקה של 75% מהגרעין. גם אם יפעילו הדנקנרים זכות סירוב יחסית תוכל אריסון להגיע לאחזקה של 77% ממניות הגרעין. במצב כזה מאבדים הדנקנרים את יכולת ההשפעה שלהם על הנעשה בבנק. בכדי למנוע פגיעה קשה בנכס העיקרי שלהם צריכים הדנקנרים להפעיל זכות סירוב מלאה שתותיר את אריסון באחזקה נמוכה מ-75%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully