וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירשזון דחה הדיון במס הכנסה שלילי לאחר החגים; סיכויים קלושים להפעלת התוכנית

מוטי בסוק

28.9.2006 / 8:20

מדובר בהשלמת הכנסה דרך הביטוח הלאומי או רשות המסים לאנשים עובדים ששכרם נמוך



שר האוצר, אברהם הירשזון, יכנס לאחר החגים (ב-16 או ב-17 באוקטובר) את צמרת משרדו כדי לדון באפשרות להנהיג מס הכנסה שלילי בישראל. ואולם על פי ההערכות, הסיכויים להפעלת התוכנית קלושים.



לפני הבחירות האחרונות לכנסת מינה שר האוצר דאז, אהוד אולמרט, ועדה של בכירים באוצר בראשות מנכ"ל המשרד, יוסי בכר, במטרה לבדוק את האפשרות להנהיג מס הכנסה שלילי במטרה להפחית את הפערים בחברה ולצמצם את העוני. מדובר בהשלמת הכנסה, דרך הביטוח הלאומי או רשות המסים, לאנשים עובדים ששכרם נמוך, בכפוף לגובה שכרם, גובה השכר של בן זוגם ומספר הילדים במשפחה. ההערכה באוצר היא כי עלות פרויקט מס הכנסה שלילי היא 1.5 מיליארד שקל בשנה, מהם 75% עלות תקציבית ישירה.



שלשום הודיע שר האוצר, אברהם הירשזון, לאנשי האוצר כי בדעתו ללמוד את הנושא לעומק, מבלי להתחייב להפעילו. אתמול ישב הירשזון עם מנכ"ל האוצר ושמע ממנו פרטים ראשונים על התוכנית. סוכם כי בשלב הבא, מיד לאחר החגים, ייערך דיון יסודי בנושא, בהשתתפות כל הגורמים הנוגעים בדבר באוצר, כולל מנהל רשות המסים ג'קי מצא, הבר והממונה על הכנסות המדינה, מאיר קפוטא. מיד לאחר דיון זה יתקיים באוצר דיון יסודי ומקיף עם גורמים אחרים הנוגעים בנושא, כולל יועץ ראש הממשלה לכלכלה, מנואל טרכטנברג, בנק ישראל והביטוח הלאומי. בשלב הבא יוחלט אם לקבל את המודל של מס הכנסה שלילי או להסתפק במהלך ההדרגתי של הגדלת שכר המינימום.



נשיא לשכת רואי החשבון, רו"ח ראובן שיף, אמר אתמול: "מדינה חפצת חיים חייבת לשים את בעיית העוני והאבטלה על סדר יומה הציבורי ובעדיפות עליונה. עם זאת, הפעלת המהלך של מס הכנסה שלילי אינה הדרך הנכונה והראויה אלא בבחינת יצא שכרו בהפסדו". לדבריו, לאחר המלחמה בצפון, "אין בידינו המותרות להפעיל מהלך שאין רמת ודאות וסבירות גבוהה שאותה הכנסה, שעלותה התקציבית גבוהה, אכן תגיע לכיסם של אלה הראויים לקבלה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully