וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודעת משרד המשפטים האמריקאי על תפיסת אלכסנדר בנמיביה

TheMarker

28.9.2006 / 9:28

אם יורשע בסעיפים החמורים ביותר עלול אלכסנדר להיכלא ל-25 שנים



הודעת משרד המשפטים האמריקאי על תפיסת אלכסנדר בנמיביה:



יעקב "קובי" אלכסנדר, לשעבר מנכ"ל קומברס טכנולוג'י, נתפס ברפובליקת נמיביה.



כתב האישום נגדו, שנפתח בארה"ב, מאשים את אלכסנדר בבקדייטינג (הטרמה) של אופציות ובמזימות הונאה.



רוזלין ר. מאוסקופף פרקליטת ארה"ב במחוז המזרחי של ניו יורק, ומארק ג'יי מרשון, עוזר למנהל הראשי של ה-FBI במשרד בניו יורק, הודיעו היום על מעצרו של הנמלט יעקב "קובי, אלכסנדר, לשעבר מנכ"ל קומברס טכנולוג'י, בוינדהוק. המעצר נעשה בעקבות צו שהוצא על ידי בית המשפט בניגריה לפי בקשת ממשלת ארה"ב. אלכסנדר יובא לפני ביהמ"ש בוינדהוק, נמיביה, תוך 48 שעות. ארה"ב מתכננת לבקש את הסגרתו לארה"ב כדי שיעמוד למשפט באישומים שנקבעו בכתב האישום, אשר נפתח היום בביהמ"ש המחוזי בברוקלין, ניו יורק.



כתב האישום נגד אלכסנדר מאשים אותו בעבירות פליליות רבות, הנובעות מבקדייטינג (תארוך מחדש) של אופציות ומזימות הונאה, שהחלו כבר ב-1998 ונמשכו עד 2006. בפרט, אלכסנדר נאשם בקנונייה, שני סעיפי הונאה בני"ע, שמונה סעיפים של זיוף מסמכים שהוגשו לרשות ני"ע, ארבעה סעיפים של הונאת דואר, 14 סעיפים של הונאה באמצעות הטלגרף, ושלושה סעיפים של הלבנת כספים. כתב האישום דורש גם כי אלכסנדר יחזיר כ-138 מיליון דולר בנכסים.



"תפיסתו של אלכסנדר באה בעקבות מרדף בינלאומי שהובל על ידי האפ.בי.איי, עם שיתוף פעולה של ממשלת נמיביה", אמר פרקליטת ארה"ב מאוסקופף. "אנחנו אסירי תודה לפעולתם המהירה של אנשי נמיביה ומשבחים אותם על דריכותם. אנו מתכוונים לדרוש מיד את השבתו של הנאשם לארה"ב, כדי שיעמוד בפני האישומים הכבדים התלויים נגדו כעת".



סוכן האפ.בי.איי הממונה מרשון הצהיר: "חלקו לכאורה של אלכסנדר בבקדייטינג פגע בבעלי המניות של קומברס והונה משקיעים פוטנציאליים. ההונאה השפיעה על השורה התחתונה של החברה על ידי זיוף הרווחים. התנהגותו לכאורה איננה חוקית, ותפיסתו של אלכסנדר מראה כי האפ.בי.איי פועל בדרכים בינלאומית כדי להביא לדין פושעים בתחום ההונאה התאגידית".



האישומים בכתב האישום הם בגדר טענות בלבד, והנאשם הוא בחזקת חף מפשע עד שתוכח אשמתו. אם יורשע בסעיף החמור ביותר - הונאה בני"ע - הוא עומד בפני עונש מאסר מירבי של 25 שנים. בראש תביעת הממשלה עומדים העוזרים לתובע הכללי של ארה"ב, איילין ג'רוסלב, לינדה לייסוול, שון קייסי וקתלין ננדן.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully