וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

60% מהשקעות הנדל"ן בבלגרד - ישראליות

ענת ג'ורג'י

28.9.2006 / 9:28

ההשקעות הישראליות בולטות מאוד בעיר בין היתר בזכות פרויקט איירפורט סיטי, שמקימות החברות תדהר ואפריקה ישראל



לאחר שכבשו ערים שונות בפולין, הונגריה, רומניה וגרמניה משתלטים היזמים הישראלים גם על בלגרד, בירת סרביה ובירת יוגוסלוויה לשעבר, המשתקמת ממלחמת אזרחים קשה. לפי הערכות, כ-60% מסך ההשקעות בנדל"ן בעיר הן של ישראלים. היקף הפעילות של הישראלים מוערך בעשרות מיליוני יורו. משקיעים נוספים הם יוונים 20%, והיתר אוסטרים, גרמנים ואיטלקים.



ההשקעות הישראליות בולטות מאוד בעיר בין היתר בזכות פרויקט איירפורט סיטי, שמקימות החברות תדהר ואפריקה ישראל בהשקעה של 120 מיליון יורו. בתחום המגורים בעיר בולטת פעילותה של חברת GTC מקבוצת קרדן שהקימה את הפרויקט הגדול למגורים שנבנה בעיר בשנים האחרונות.







לפני כחצי שנה זכתה חברה בת של אנגל מזרח אירופה במכרז שקיימה עיריית בלגרד לרכישת קרקע סמוך לנהר הדנובה. על הקרקע אמור לקום פרויקט יוקרתי שעשוי להניב מכירות של כ-900 מיליון שקל. קבוצת אנגל רכשה את הזכויות בקרקע תמורת 118 מיליון שקל (כ-21 מיליון יורו) ותקים עליה פרויקט מגורים ומסחר שישתרע על שטח של כ-25 אלף מ"ר ובהיקף בנייה כולל של יותר מ-76 אלף מ"ר. חברת אשטרום רכשה אף היא זכויות קרקע במרכז העיר ומתכננת הקמת מלון. חברות ישראליות נוספות מנהלות בימים אלה מגעים ראשונים לקראת השקעות בעיר.



אנשי הנדל"ן הישראלים נמשכים לעיר בגלל ההזדמנויות הרבות. "מדובר בשוק מתפתח עם הרבה מאוד קשיים אמנם, אך גופים חזקים יכולים להצליח בו", מסביר עו"ד אלדד כורש, שותף במשרד עורכי דין עמית, פולק, מטלון המתמחה בליווי חברות נדל"ן בחו"ל. "בעיר אין בנייני משרדים, ולכן כאשר הוקם איירפורט סיטי הוא זכה להצלחה מיידית".



אנשי נדל"ן מקומיים טוענים כי בעיר יש מחסור בבנייני משרדים ומגורים מכיוון שתחום זה הוזנח משך שנים למרות העלייה בביקושים. לפי הערכות, דרושות בה כ-80 אלף יחידות דיור חדשות. התשואה על ההשקעה מהשכרת שטחי משרדים היא 30%-25%.



יועץ נדל"ן מקומי הוסיף: "העיר נמצאת בלב הבלקן והיא על סף זינוק. אנחנו מתכוונים לחקות את ההצלחה בוורשה, בודפשט ופראג, אבל בממדים קטנים יותר וברווח גדול הרבה יותר ליזמים.



"במבני מגורים, למשל, בעבר הצעירים שכרו דירה, ואילו היום הדרישה לקניית דירה עולה כל הזמן. הצעירים ומעמד הביניים עובדים בבנקים בינלאומיים או חברות זרות ויכולים להרשות לעצמם לרכוש דירה. יש פה פוטנציאל, אבל ללא סיוע זר לא נוכל לממשו".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully