וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל מעין ונצ'רס: אני מקווה שביו-סנס תהפוך בחקלאות למה שאיתוראן הפכה בשוק הרכב

שרון שפורר

28.9.2006 / 13:06

ביו-סנס מפתחת מערכת אבטחה לפי ניתוח נביחות; כך תדעו אם הכלב נובח בשל רעב, חתול או גנב



חברת ביו-סנס טכנולוג'יס, מפורטפוליו החברות של החממה הטכנולוגית הציבורית מעיין ונצ'רס, חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם חברת שירותי האבטחה והניקיון, צוות 3, במסגרתו תקבל החברה זכויות הפצה למערכת שמפתחת ביו-סנס בתמורה להתחייבות למכירות של כ-7 מיליון שקל לפחות בתוך כ-3 שנים.



ביו-סנס, שבניהולו של איל זהבי, פיתחה מערכת בשם דוגארד, המתריאה על חדירות בהתבסס על ניתוח התנהגות כלבים ובמיוחד הנביחות שלהם. המערכת יכולה לזהות האם הכלב נובח בשל רעב, בשל חתול העובר מולו, משמחה, או בשל פלישת גורם זר לטריטוריה - ואז היא תפעיל אזעקה. לדברי צביקה בן פורת, מנכ"ל מעין ונצ'רס, יתרונות המערכת כוללים את העובדה שאין אזעקות שווא, אפשר להשתמש בה גם בשטח פתוח ובכל תנאי מזג אוויר והיא כמובן זולה לאין שיעור מאחזקת שומר. הוא גם מציין כי כל כלב "יכול לעשות את המלאכה" ובלבד שהוא כלב טריטוריאלי, כלומר כלב המגן על הטריטוריה שלו.



זהבי סיפר היום כי שוק שירותי השמירה על ידי שומרים בשכר מגלגל היום כ-40 מיליון שקל בחודש (לפי אומדן של כ-40 אלף שומרים בשכר ממוצע של כ-10 אלף שקל) וכי בביו-סנס מקווים לחדור בתוך כחמש שנים ל-10% מהשוק, ולהגיע להכנסות של כמיליון דולר החל מ-2012. בן פורת סיפר על התקווה שהמערכת של ביו-סנס תהפוך בעולם החקלאות למה שהמערכות של איתוראן ושל פוינטר הפכו בעולם הרכב. הוא סיפר גם על הסינרגיה בין שתי החברות: "לביו-סנס טכנולוגיה הדורשת לוגיסטיקה שאותה מביאה צוות 3 איתה. הלקוחות יקבלו כעת מערכת ומוקד כלבים וכלבנים, בעוד שעד היום, אחרי שכבר מכרו בכמאות אלפי שקלים ללקוחות שונים ובהם גם לחיל האוויר, סיפקו בביו-סנס רק את המערכות".



ביו-סנס סיימה את שלב החממה ביולי 2005, והיא גייסה עד היום כ-4 מיליון שקל ממעין וממשקיעים נוספים.



מעין ונצ'רס, המחזיקה בכ-28% מביו-סנס, מגיבה היום להודעה בעליה של 2.1% במחזור של כ-53 אלף שקל, אחרי עליה של כ-20% מאז הנפקתה בחודש דצמבר 2005 כחממה הטכנולוגית הראשונה באחד העם. יחד עם זאת, היא סובלת ממחזורי מסחר דלים במיוחד המסתכמים בכ-76 אלף שקל בממוצע מתחילת השנה ולפעמים אף נופלים מכך. שווי השוק של החברה עומד כיום על כ-105 מיליון שקל.



בחממה הטכנולוגית היחידה הנסחרת למעשה בבורסה באופן ישיר (לצד קפיטל פוינט המחזיקה בחממת קצרין ואופקים או ביומדיקס המחזיקה במיטב), פועלות כיום כ-15 חברות, וכ-15 חברות נוספות שייכות לפורטפוליו של חממת דימונה אשר על רכישת השליטה בה הודיעה מעין באמצע חודש יולי.



על בעלי המניות בחממה נמנות מספר קרנות זרות ובהן מגארי המחזיקה בכ-16%, אינפיניטי המחזיקה בכ-7.3% וקמברידג' קפיטל המחזיקה בכ-6.9% מהחברה. בעלי ענין נוספים כוללים את אמת מחשוב עם 3.3%, את יהודית ולאון רקנאטי עם כ-7.5% ואת פריזמה המחזיקה בכ-2.1% נוספים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully