וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר הלמ"ס: הציפיות למענקים ממשלתיים וצניחת שער הדולר הורידו את מכירות הדירות החדשות ב-2006

אריק מירובסקי

28.9.2006 / 18:41

לפי הסקר חלה ירידה של 13.9% במספר הדירות שנמכרו בחודשים אפריל-יולי לעומת שנה שעברה



ירידה חדה במכירת דירות בירושלים: סקר הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מראה כי 473 דירות בלבד נמכרו בירושלים בחודשים ינואר-יולי השנה, לעומת 819 דירות שנמכרו בתקופה המקבילה אשתקד. מתווכים וקבלנים מספרים על יובש מסויים שנוצר בשוק, במיוחד מצד תושבי חוץ.



נתוני הלמ"ס מאמתים טענות שהושמעו על ידי קבלנים ואנשי נדל"ן על כך ש-2006 היא שנת החמצה. על פי הסקר, נבלמה מגמת ההתאוששות שהחלה בשנה שעברה, וחלה ירידה של 13.9% במספר הדירות שנמכרו בחודשים אפריל-יולי של השנה הנוכחית, לעומת התקופה 12/2005 - 03/2006, על פי נתונים מנוכי עונתיות.



"השנה הנוכחית היא אכן אכזבה בענף, משום שחציה הראשון עמד בצל הבחירות. מרגע שנודע שהבחירות יתקיימו, בסוף שנה שעברה, השוק נעצר, כי היה מובן לכולם שהממשלה הנוכחית תהיה 'חברתית' וציפו שהיא תחזיר למשק את מבצעי המענקים. לאחר הקמת ממשלת קדימה-העבודה, הציפיות גברו, ורכישות הדירות נבלמו עוד יותר. הממשלה, כידוע, לא עשתה דבר, ולעומת זאת פרצה המלחמה, שהקפיאה את השוק וקיבעה אותו במצב לא טוב גם לתקופה הקרובה", סבור מנכ"ל חברת הפרסום וחקר השווקים בני קרת.



הירידה החדה ברכישת דירות חדשות בבירה ובסביבתה מיוחסת בעיקר לשוק המקומי. "ירושלים תמיד השתתפה במבצעי המענקים של משרד השיכון, וככל הנראה היתה בקרב הירושלמים ציפייה שגם השנה ישלבו את הבירה במבצעים אלו, שכידוע לא הגיעו", סבור סמנכ"ל שיווק באחת החברות הבונות בעיר.



גורם נוסף שמציינים בענף הנדל"ן הוא הירידה הדראסטית של שער הדולר. "ירידת שער הדולר בצורה החדה, גרמה לבעיות אצל משפרי הדיור, שרצו לרכוש דירות חדשות, אולם לפתע מצאו עצמם מקבלים פחות שקלים על דירות היד שנייה שלהם", מסבירה סמנכ"ל השיווק של אפריקה ישראל, צביה לבייב אלעזרוב.



כתוצאה מכך, שוק הדירות ממורכז ומתמקד במחוז תל אביב, שבה נמכרו בין ינואר ליולי השנה 2,627 דירות, עלייה של 56% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ובמחוז המרכז, שבו נמכרו 2,767 דירות חדשות, עלייה של 7.8% מהתקופה המקבילה אשתקד.



בחיפה נמכרו 638 דירות חדשות, ירידה של 7.9% מהתקופה המקבילה אשתקד, אולם המלחמה שנפתחה ב-14 ביולי השפיעה לרעה על מכירת הדירות בעיר, כמו גם במחוז הצפון, שרשם ירידה של 37% במכירת הדירות שבו ? בשבעת החודשים הראשונים של השנה נמכרו בו 189 דירות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully