וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ESPN החליט על סגירת מיזם הסלולר שלו ומניית קומברס יורדת בתגובה בכ-3%; CIBC: ההחלטה חיובית לקומברס

עומרי כהן

28.9.2006 / 20:27

קומברס סיפקה ל-ESPN פתרונות להעברת תוכן סלולרי למוניים; היקף העסקה נאמד אז בכמה מיליוני דולרים



מניית טכנולוג'י מאבדת היום 3.1% בנאסד"ק ל-21 דולר, לאחר שערוץ הספורט האמריקאי, ESPN, החליט לסגור את מיזם שרותי הסלולר שלו, אשר הושק בתחילת 2006. ב-ESPN ציינו, כי בכוונת הערוץ למכור את המותג Mobile ESPN לאחת ממפעילות הסלולר הקיימות כיום בארה"ב.



מיזם ה-Mobile ESPN נחשב עד כה לאחד השאפתניים ביותר בתחום רשתות הסלולר הוירטואליות (MVNO). מדובר בתחום הולך ומתפתח של אספקת שירותי סלולר לשוקי נישה מצידן של חברות בעלות מותג חזק בשוק, אשר שוכרות לשם כך את זמן אוויר ממפעילות הרשתות הסלולריות, כדוגמת סלקום, פרטנר, פלאפון ומירס בישראל.



לפני קצת יותר משנה, דיווחה קומברס כי תספק למיזם הסלולר של ESPN חומרה ותוכנה, אשר יאפשרו אספקת שירותי אינטרנט ותוכן מתקדמים למכשירי הסלולר של המנויים. שירותי הסלולר של ESPN הושקו רק השנה והציעו לאוהדי הספורט תוכניות ייחודיות, חדשות, מידע וסטטיסטיקות, לצד צלצולים, גרפיקה, תמונות, לוגואים, שירותי קול ווידיאו.



קומברס לא חשפה אז את היקף העסקה, אולם גורמים בשוק ההון העריכו באותה תקופה כי היא עשויה להגיע לכמה מיליוני דולרים. חשיבותה היתה נעוצה בפרסום הרב לקומברס. ESPN הוא אחד מערוצי הספורט הפופולריים בעולם, המוחזק (80%) בידי רשת הטלוויזיה ABC של תאגיד המדיה וולט דיסני.
במסגרת המיזם שיווק ESPN מכשירים סלולריים משלו בתוספת ציוד נלווה המותאם לחובבי הספורט. הדגישו בערוץ, כי למנויי הסלולר שירצו בכך, יתאפשר להשתחרר מחוזה השירות. יתר המנויים יקבלו החזרים כספיים בעת עריכת החשבונות הסופיים בעת מכירת המיזם.



שאול אייל ויאיר ריינר, אנליסטים ב-CIBC, ציינו בתגובה כי החלטת ESPN היא דווקא חיובית עבור קומברס. לדבריהם, מספר מנויי המיזם היה נמוך מהצפוי ולכן תרם לקומברס הכנסות של מתחת למיליון דולר, לצד הפסד כספי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully