וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליש"ט נופלת ב-1% לאחר שהלשכה לסטטיסטיקה בבריטניה חשפה טעות חמורה בחישוב נתוני האינפלציה

נמרוד הלפרן

28.9.2006 / 20:30

הערכות כי פחת משמעותית הסיכוי להעלאת הריבית בבריטניה, לאחר שמדד האינפלציה לפי התמ"ג לרבעון השני תוקן מ-3.4% ל-2.2%



הליש"ט נופלת בקרוב ל-1% מול הדולר, לאחר שהלשכה לסטטיסטיקה של בריטניה הודתה כי ביצעה טעות חמורה בחישוב נתוני האינפלציה במדינה. בעקבות החשיפה נחלשו באופן ניכר ההערכות כי הבנק המרכזי של בריטניה ימשיך להעלות את הריבית במדינה.



הלשכה לסטטיסטיקה של בריטניה (ONS) תיקנה כלפי מטה את מדד האינפלציה לפי התמ"ג (GDP deflator) של הרבעון השני מ-3.4% ל-2.2%, בעקבות גילוי שגיאות במודלים הממוחשבים שלה. הלשכה גם קיצצה את נתוני האינפלציה של מחירי היצוא ברבעון מ-3.8% ל-0.6%.



הליש"ט מאבדת כעת 0.9% מול הדולר, לשער של 1.8734 דולר, לאחר שכבר ירדה מוקדם יותר לרמה של 1.8722 דולר לליש"ט - רמתה הנמוכה ביותר מול המטבע האמריקאי זה שבועיים. הליש"ט נחלש גם מול היורו לשפל של שבועיים, ונסחר בשער של 1.4764 יורו.



תיקון נתוני האינפלציה מצביע על כך "שהלחצים האינפלציוניים בבריטניה למעשה חלשים בהרבה משהוערך תחילה", אמר אסטרטג המטבע הבכיר בוריס שלוסברג מ-FXCM. "הציפיות להעלאות ריבית נוספות של הבנק אוף אינגלנד פחתו כעת באופן משמעותי", הוסיף. הריבית בבריטניה עומדת כעת על 4.75%, לאחר שהבנק המרכזי העלה את הריבית במפתיע בחודש אוגוסט ב-0.25%.



בעיות בחישוב נתוני אינפלציה התגלו באחרונה גם מצדו השני של האוקיינוס האטלנטי. משרד האוצר של קנדה הודיע בחודש שעבר על כוונתו לבחון מחדש את שיטת חישוב האינפלציה במדינה, לאחר שהלשכה לסטטיסטיקה של קנדה הודתה כי נתוני מדד המחירים לצרכן שפירסמה בחמש השנים האחרונות, היו נמוכים משיעור האינפלציה בפועל.



אין זו הפעם הראשונה שמתגלות טעויות בחישוב נתוני מקרו בקנדה. בחודש אפריל תיקנה הלשכה לסטטיסטיקה של קנדה את נתוני פריון העבודה לשנת 2005, ומסרה כי אלו גדלו ב-2.2% בשנה שעברה, בניגוד לגידול של 1.1% שעליו דווח במקור. בשנה שעברה תוקנו נתוני מאזן הסחר של קנדה לחודש נובמבר 2004 בשל שגיאות חישוב, ונמסר כי עמדו על עודף מסחרי של 5.4 מיליארד דולר לעומת עודף של 7.3 מיליארד דולר קנדי שעליו דווח במקור.



גם בבריטניה עלו באחרונה תהיות לגבי אמינותם של נתונים מקרו כלכליים רשמיים. בחודש שעבר חשף העיתון הבריטי "סאנדיי ביזנס" כי מספר הזכאים לסיוע ממשלתי בגין אבטלה בבריטניה עומד על 5.29 מיליון - פי שלושה ממספר המובטלים הרשמי במדינה.



ניתוח נתונים סטטיסטייים של משרד העבודה והפנסיה של בריטניה שערך העיתון, העלה כי מספר הבריטים הנהנים בפועל מסיוע ממשלתי בגין היעדר תעסוקה עומד על 5.29 מיליון - 16% מכוח העבודה של בריטניה. בעוד שמספר מגישי תביעות האבטלה מסכם בפחות ממיליון בני אדם, יותר מארבעה מיליון בני אדם נוספים זכאים לסיוע ממשלתי על רקע מגוון סיבות, החל מהיעדר כושר עבודה גופני, דרך מצב משפחתי (משפחות חד הוריות למשל) וכלה בחוסר יכולת לעבוד בשל הצורך לטפל בקרובי משפחה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully