וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הגז הטבעי נפל ב-5% לשפל של יותר משנתיים; מחיר הנפט נסגר בירידה קלה

TheMarker

28.9.2006 / 22:17

דיווחים כי ניגריה תקצץ את תפוקת הנפט ב-5% בשבוע הבא



מחיר הגז הטבעי נפל ב-5% לשפל של יותר משנתיים, לאחר שהגידול בנתוני המלאי השבועיים בארה"ב היה נמוך במעט מהתחזיות. מחיר הנפט הגולמי נסגר בירידה קלה, כשבמהלך המסחר כבר הגיע לרמה של 64 דולר לחבית, על רקע קיצוץ צפוי בתפוקה של ניגריה.



החוזים על הנפט הגולמי למסירה בנובמבר נסגרו במחיר של 62.76 דולר לחבית, ירידה של 20 סנט, בבורסת הסחורות של ניו יורק, לאחר שבמהלך המסחר כבר הגיע מחירם לרמה של 64 דולר לחבית - רמתו הגבוהה ביותר זה למעלה משבוע. מחיר הנפט נמוך כעת ב-20% משיא של כל הזמנים, 78.4 דולר לחבית, שרשם בחודש יולי.



ניגריה, יצואנית הנפט השמינית בגודלה בעולם, תקצץ את תפוקתה ב-5% החל משבוע הבא, בעקבות דיונים בין המדינות החברות בארגון אופ"ק, כך אמר היום גורם בכיר בתעשיית הנפט הניגרית - דיווחה סוכנות רויטרס. "ניגריה תקצץ את תפוקתה ב-5% החל מהראשון באוקטובר בעקבות דיונים לא רשמיים שהתקיימו בין חברות אופ"ק", אמר הבכיר, שביקש לשמור על עילום שם. עוד ציין כי סעודיה וכווית היו מעורבות אף הן בגיבוש ההחלטה הלא רשמית על קיצוץ התפוקה.



נשיא אופ"ק, אדמונד דאוקורו, אמר שלשום כי "יש לעשות משהו כדי להבטיח את יציבות מחיר הנפט", לאחר שמחיר הנפט נפל השבוע אל מתחת לרמה של 60 דולר לחבית. דאוקורו, המשמש גם כשר הנפט של ניגריה, אמר גם כי עמד בקשר עם שרי הנפט של 11 המדינות החברות בארגון יצואניות הנפט, האחראי על 40% מתפוקת הנפט העולמית. עם זאת, הוסיף דאוקורו כי אופ"ק אינו מתכנן לקיים לעת עתה פגישת חירום מיוחדת כדי לדון במכסות התקופה שלו. ארגון אופ"ק החליט לפני שבועיים להותיר ללא שינוי את מכסות התפוקה של המדינות החברות בו, ברמה של 28 מיליון חביות נפט ליום. ישיבתו הבאה של הארגון מתוכננת ל-14 בדצמבר.



מלאי הנפט הגולמי בארה"ב נפל בשבוע שעבר זה השבוע הרביעי ברציפות, כך מסר אתמול משרד האנרגיה האמריקאי, אולם מלאי הבנזין עלה זה השבוע השישי ברציפות, ומלאי הדלקים המזוקקים טיפס ביותר מ-18 מיליון חביות במהלך שבעה השבועות האחרונים.



החוזים על הגז הטבעי למסירה בנובמבר, שהפכו היום לחוזים הקובעים, נסגרו במחיר של 5.392 דולרים למיליון יחידות תרמיות בריטיות (Btu), ירידה של 27.7 סנט או 4.9%, בניו יורק. במהלך המסחר כבר ירד מחירם של החוזים לרמה של 5.35 דולרים למיליון Btu - רמתם הנמוכה ביותר מאז חודש מאי 2004. מלאי הגז הטבעי בארה"ב גדל בשבוע שעבר ב-77 מיליארד רגל מעוקב, לרמה של 3.254 טריליון רגל מעוקב, כך מסר היום משרד האנרגיה האמריקאי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully