וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרנית הבלאקברי רשמה זינוק של 27% ברווח

29.9.2006 / 10:02

סיפקה תחזית רווח אופטימית על רקע גידול במספר מנויי שירות האי מייל האלחוטי

ריסרץ' אין מושן (RIM), יצרנית הבלאקברי, הפתיעה אתמול את האנליסטים והמשקיעים ודיווחה על זינוק של 27% ברווח ברבעון השני. בנוסף, סיפקה החברה תחזיות רווח אופטימיות על רקע גידול משמעותי בצמיחת מנויי האי מייל האלחוטי של בלאקברי. מניות החברה זינקו ב-20% במסחר לאחר הסגירה בוול סטריט.

במקביל, הודיעה RIM כי פתחה בחקירה פנימית של נהלי חלוקת האופציות למנהלים, ואמרה כי תדווח מחדש על תוצאות כספיות קודמות. חישוב התוצאות הכספיות מחדש צפוי להפחית את הרווח הנקי של החברה בסכום כולל של 45-25 מיליון דולר מאז הונפקה ב-1997.

RIM דיווחה על רווח נקי של 140.8 מיליון דולר ברבעון השני, לעומת 111.1 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה הקודמת. הכנסות החברה זינקו ב-34% ל-658.5 מיליון דולר. מספר מנויי הבלאקברי עלה ב-705 אלף ברבעון והגיע ל-6.2 מיליון.

החברה צופה כי מכירות הבלאקברי והמנויים יצברו תאוצה ברבעון השלישי, המסתיים ב-2 בדצמבר. על רקע הגידול במספר דגמי הבלאקברי החדשים, צופה RIM כי ההכנסות ברבעון השלישי ינועו בין 780 ל-820 מיליון דולר. מספר מנויי הבלאקברי צפוי לעלות ב-800 אלף.

מוקדם יותר החודש השיקה RIM מודל חדש של בלאקברי, המכונה Pearl (פנינה). בניגוד למודלים הקיימים שלה, המודל החדש נראה יותר כמו טלפון, והוא כולל פיצ'רים כגון מצלמה ונגן מדיה. הדגם החדש צפוי לסייע ל-RIM, התמקדה עד עתה בקהילה העסקית, להתחרות גם בשוק הצרכני, אותו מובילות מוטורולה (עם מחשב כף היד Q) ונוקיה.

RIM הצליחה לשרוד באמצעות תמחור תחרותי: מחיר הבלאקברי נע סביב 200 דולר. המתחרה פאלם דיווחה בשבוע שעבר על צמיחה צנועה בהכנסות, וחזרה בה מהתחזיות הכספיות שסיפקה לשנה כולה.

בשעות במסחר הרגילות בוול סטריט, לפני שדיווחה על תוצאותיה הכספיות, נסגרו מניות RIM (סימול RIM) במחיר של 86.06 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully