וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: עליות השערים בוול סטריט ונתוני הצמיחה החיוביים משכו את טוקיו לעלייה של 0.6%

עפרה שלו

29.9.2006 / 10:40

הונג קונג ירדה ב-0.8%; סוני איבדה 1% לאחר ש-IBM ולנובו פתחו בסבב החזרת סוללות מתוצרתה



מגמה מעורבת נרשמה במסחר באסיה. עליות השערים בוול סטריט אתמול ונתונים כלכליים חיוביים הובילו את טוקיו לעלייה של 0.6%. הונג קונג נסגרה בירידה של 0.8% לאחר שבר סטרנס הוריד את ההמלצה למניות בעיר; סינגפור ירדה ב-0.4% וקוריאה נסגרה ללא שינוי.



ממשלת יפאן דיווחה היום כי התפוקה התעשייתית במדינה עלתה לשיא באוגוסט והאינפלציה האצה, דבר המגביר את הסיכוי כי הבנק המרכזי של יפאן יעלה את הריבית בסוף שנת הכספים המתקיים במארס.



מדד התפוקה עלה באוגוסט ב-1.9% ביחס ליולי. מחירי הליבה לצרכן, שאינם כוללים את מחירי המזון, עלו באוגוסט ב-0.3% ביחס לשנה הקודמת, לאחר שרשמו עלייה של 0.2% ביולי. הנתונים תאמו את תחזיות הכלכלנים. הבנק המרכזי העלה את הריבית ביולי ל-0.25% - ההעלאה הראשונה זה כ-6 שנים.



מניות הבנקים בטוקיו רשמו עליות שערים על רקע נתוני הצמיחה הטובים. מיצובישי UFJ, הבנק הגדול ביפאן, עלה ב-0.7%.



סוני ירדה ב-1% לאחר ש-IBM ולנובו אמרו כי יחזירו למפעלים 526 אלף סוללות של סוני שהותקנו במחשבים ניידים מדגם ThinkPad, מחשש להתלקחות. זו אינה הפעם הראשונה בה מבקשות יצרניות מחשבים מהצרכנים להחזיר סוללות של סוני המשמשות במחשבים ניידים. בחודשיים האחרונים עשו זאת אפל ודל. סוני מסרה אז כי העלות הכללית של החזרת הסוללות מאפל ודל תעלה לחברה עד 257 מיליון דולר. החזרת הסוללות של לנובו בוודאי תגדיל סכום זה.



בר סטרנס הוריד את ההמלצה למניות בהונג קונג ל"משקל חסר" בתיק ההשקעות מ"משקל שוק". לדברי בנק ההשקעות, על המשקיעים להקטין את החזקותיהם בני"ע של העיר על רקע חשש כי עלויות ההלוואה הגבוהות יותר בארה"ב והאטה אפשרית בכלכלת סין ישפיעו על הצמיחה בעיר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully