וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנפקת בתי הזיקוק בחיפה יוצאת לדרך

טל לוי

29.9.2006 / 12:01

רשות החברות הממשלתיות הוציאה בקשה לקבלת פניות חתמים ישראלים. רשות החברות: כל תושב מוזמן לקחת חלק בהנפקה

יום בלבד לאחר שהושלמה מכירת בתי הזיקוק באשדוד לבעל השליטה בחברת פז, צדיק בינו, תמורת 3.25 מיליארד שקל - נערכים ברשות החברות הממשלתיות להנפקת בית הזיקוק בחיפה.

הרשות פירסמה אתמול בערב בקשה לקבלת פניות (RFP) משורה של חתמים ישראליים מובילים המעוניינים לשמש כמנהלי קונסורציום חתמים להצעת מכר של ניירות ערך של בז"ן חיפה בבורסה לניירות ערך בתל-אביב. את פניות החתמים יש להגיש עד ל-22 באוקטובר. במקביל, הרשות מתכוונת, על פי ה-RFP, לבצע מהלך משמעותי של שיווק והפצת ניירות ערך בחו"ל, לשם כך תבחר הרשות מספר בנקי השקעות זרים.

בכוונת המדינה למכור מניות בלבד. על פי החלטת ההפרטה בכוונת רשות החברות הממשלתיות להביא באמצעות הנפקה זו להעברת השליטה בבז"ן מהמדינה אל הרוכשים, לפיכך, הכוונה היא למכור מניות בהיקף שלא יפחת מ-50.1%.

אייל גבאי, מנהל רשות החברות הממשלתיות, מציין כי מדובר במהלך הפרטה חדשני בו מופרטת חברה במלואה באמצעות שוק ההון הישראלי. עוד מוסיף גבאי כי "האתגר העומד בפנינו הוא לבצע את אחת ההנפקות הגדולות והמורכבות ביותר שנעשו במדינה ישראל".

תפקידם של המנהלים יהיה לנהל את קונסורציום החתמים, לתת שירותי חיתום, לרכז את ביצוע הצעת המכר על פי התשקיף, לרכז ולנהל את הליך השיווק המוסדי, לרבות המכרז המוסדי, ולטפל בקבלת התחייבויות מוקדמות של משקיעים מוסדיים. כמו כן, לתאם ולסייע למפיץ הזר שיבחר, לבצע שיווק והפצה של ניירות הערך בחו"ל במסגרת הצעת המכר ולסייע ולייעץ לרשות בכל הנוגע לביצוע הצעת המכר.

כל תושבי המדינה מוזמנים


ברשות מדגישים כי על המנהל הנבחר להעניק שירותי הפצה ושיווק של ניירות ערך, לרבות באמצעי התקשורת, על מנת להגיע לקהל רחב ככל הניתן מבין תושבי ישראל. בכוונת הרשות להעלות את מודעות תושבי המדינה באשר ליכולתם לקחת חלק, ולרכוש מניות בעת ההנפקה.

ברשות החברות הממשלתיות דורשים מהפונים לפרט בפנייתם נתונים על הביקוש הצפוי ודרכי השיווק וההפצה המוצעות על ידם ולפרט את ניסיונם.

בין היתר דורשים שם לשמוע גם על מקרים בהם שימשו כמנהלי קונסורציום בהנפקה שלא יצאה לפועל, ניסיונם בשיתוף פעולה עם מפיצים זרים ופרטים על ניסיונם בשיתופי פעולה ובעבודה בתחומי ההפרטה בישראל. בנוסף, מתבקשים החתמים הפונים לפרט את השיעור מתוך ניירות הערך שיוצעו בהצעת המכר אשר הם מתחייבים להבטיח את רכישתו, ומהו ההיקף הכספי של התחייבות זו, וכן את המקורות מהם הם מתכוונים לגבות התחייבות זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully