וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

HP נכנסת לשוק משחקי המחשב

עפרה שלו

29.9.2006 / 12:18

רכשה את יצרנית מחשבי הגיימרים Voodoo. התנאים הכספיים של העסקה לא פורסמו

HP מושכת לאחרונה תשומת לב בגלל פרשיית הריגול התאגידי בחברה, אך גם העסקות אותן ביצעה בימים האחרונים מעוררות עניין. ענקית המחשבים והמדפסות האמריקאית חתמה על הסכם במסגרתו תשלב את שירותי החיפוש ברשת ושירותים אחרים של יאהו במחשבים האישיים מתוצרתה, הנמכרים בארה"ב ובאירופה. בנפרד, הודיעה HP כי תרכוש את יצרנית המחשבים האישיים וודו קומפיוטרס (Voodoo Computers) ותקים חטיבת משחקי מחשב, בניסיון לחדור לשוק הקטן אך הרווחי של משחקי מחשב ב-PC. בשני המקרים, התנאים הכספיים של העסקה לא פורסמו.

HP תשלב סרגל כלים במיתוג משותף שלה ושל יאהו במחשבים האישיים, ותהפוך את מנוע החיפוש באינטרנט של יאהו לברירת המחדל בגרסת הדפדפן החדשה של מיקרוסופט - אקספלורר 7. משתמשי המחשבים של HP יקבלו גישה ישירה לשירותי החיפוש ברשת, החדשות, האי-מייל והכלים הפיננסיים של יאהו.

מדובר בצעד חשוב עבור יאהו במלחמתה על נתח שוק מנועי החיפוש מול גוגל, המובילה בתחום. שתי החברות מתחרות זו בזו על חוזים מעין אלה עם יצרניות חומרה ותוכנה, והקרב מתחמם לקראת השקת הגרסה החדשה של הדפדפן אקספלורר. בין השאר, גוגל חתמה על חוזים דומים עם דל, יצרנית המחשבים האישיים הגדולה בעולם, ועם יצרנית התוכנה אדובי סיסטמס. ואולם, יאהו השיבה מלחמה שערה באמצעות חוזה עם אייסר, הספקית המובילה של מחשבים נישאים באירופה.

בינתיים, HP מנסה את כוחה בשוק משחקי המחשב, באמצעות רכישת וודו קומפיוטרס הקנדית. וודו מייצרת מחשבים אישיים איכותיים המיועדים בעיקר לחובבי משחקי מחשב, המוכנים לשלם הרבה כסף תמורת מחשבים עם מעבדים וכרטיסים גראפיים משוכללים. HP הולכת בדרכה של מתחרתה דל, שרכשה במארס את אליינוור (Alienware), יצרנית PC נוספת הפונה לקהל הגיימרים (חובבי משחקי המחשב).

מחשב של וודו עולה 5,000 דולר בממוצע, לעומת 800 דולר בממוצע למחשב אישי רגיל, לדברי אנליסטים. רוג'ר קיי, אנליסט באנדפוינט טכנולוג'יז, מעריך כי לוודו יהיו מכירות בהיקף של יותר מ-115 מיליון דולר השנה. הכנסות שוק משחקי ה-PC כולו מסתכמות במיליארד דולר, על פי הערכות של רוב אנדרלי, אנליסט ראשי בקבוצת אנדרלי.

יצרניות המחשבים האישיים, דוגמת HP ודל, מגבירות את התחרות על לבם של חובבי המשחקים מול יצרניות קונסולות המשחקים, שהמובילות ביניהן הן מיקורוספט (Xbox) וסוני (פלייסטיישן).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully