וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדד המועדף על הבנק הפדרלי לאומדן האינפלציה עלה ב-2.5% ביחס ל-2005 - העלייה החדה ביותר זה 11 שנה

TheMarker

29.9.2006 / 16:16

הצריכה הפרטית בארה"ב עלתה באוגוסט ב-0.1% בלבד על רקע ההאטה בשוק הדיור



הצריכה הפרטית בארה"ב עלתה באוגוסט ב-0.1% בלבד על רקע ההאטה בשוק הדיור, הגורמת לאמריקאים להיות חסכניים יותר. העלייה, שהיתה נמוכה מהתחזיות, היא הקטנה ביותר מאז נובמבר. לעומת זאת, המדד המועדף על הבנק הפדרלי לאומדן האינפלציה רשם האצה.



הצריכה הפרטית עלתה ב-0.8% ביולי על פי נתונים מעודכנים שמסר משרד המסחר. כלכלנים צפו, כי הצריכה הפרטית תעלה ב-0.2% באוגוסט. ההכנסה האישית עלתה ב-0.3% באוגוסט לאחר עלייה של 0.5% ביולי.



הצרכנים האמריקאים נהגו בשנים האחרונות להשתמש בכסף שלוו כנגד ערך בתיהם העולה, אך לאחרונה החלו מחירי הבתים להאט. עם זאת, העלייה בהכנסה, לצד הירידה במחיר הנפט, צפויה למנוע הידרדרות נוספת בצריכה הפרטית בחודשים הקרובים, ולהבטיח כי הכלכלה האמריקאית תשרוד את ההאטה בשוק הדיור.



מדד המחירים לצרכן המבוסס על הצריכה הפרטית (PCE) ללא מחירי המזון והאנרגיה - המדד המועדף על הבנק הפדרלי לאומדן האינפלציה - עלה באוגוסט ב-0.2% ביחס לחודש הקודם וב-2.5% ביחס לתקופה המקבילה ב-2005 - העלייה השנתית הגבוהה ביותר מאז אפריל 1995.



בן ברננקי, נגיד הבנק הפדרלי, אמר לאחרונה כי יחוש נוח יותר עם עלייה של 2%-1% במדד זה במהלך תקופה של 12 חודשים. הבנק הפדרלי הותיר את הריבית על כנה בפעם השנייה ברציפות בפגישתו האחרונה, ברמה של 5.25%, לאחר סבב של 17 העלאות ריבית רצופות. הבנק מסר, כי הוא צופה שהאינפלציה תאט על רקע הצמיחה המתונה בכלכלת ארה"ב והירידה במחיר הנפט.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully