וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות

אסף רותם

29.9.2006 / 23:43

המדדים נעלו רבעון מצויין. נאסד"ק ירד ב-0.5% אולם בסיכום השבוע טיפס 1.7%. דאו ג'ונס איבד 0.3% אך עלה ב-1.4% השבוע

המסחר בוול סטריט נפתח ביציבות אך נתוני האינפלציה ועלייה נמוכה מהצפוי של הצריכה האישית חברו לעליות של השבועיים האחרונים והביאו למימושים ביום המסחר האחרון ברבעון השלישי. בסיום המסחר, השיל מדד נאסד"ק 0.5% ל-2,258 נקודות אולם בסיכום השבוע טיפס 1.7%; מדד S&P 500 איבד 0.2% ל-1,336 נקודות אך בסיכום שבועי הוסיף גם הוא 1.7%; מדד דאו ג'ונס איבד 0.3% ל-11,679 נקודות אך בסיכום השבוע טיפס 1.4%. הדאו פתח את המסחר במרחק של פחות מ-5 נקודות בלבד (0.05%) משיא הסגירה - 11,722.98 נקודות, אך שיא חדש לא נקבע היום.

חרף המימושים הערב, השבועיים האחרונים הביאו לעליות יפות בסיכום הרבעון השלישי, בו הוסיף מדד דאו ג'ונס כ-4.8%; מדד S&P 500 הוסיף כ-5.2%, והוא נסחר בשיא של תקופה נאה - חמש שנים וחצי; הנאסד"ק הוסיף ברבעון 4% והוא משייט בימים האחרונים סביב רמות שיא של ארבע חודשים וחצי.

מול המגמה החיובית של התקופה האחרונה, התפרסמו נתוני הצריכה וההכנסה הפרטית בארה"ב לחודש אוגוסט. ההכנסה הפרטית עלתה כצפוי ב-0.3%, אולם ההוצאה הפרטית טיפסה בשיעור של 0.1% - נמוך מהצפיות בוול סטריט, שחזו כי תעלה ב-0.2%.

בנוסף, מדד המחירים לצרכן, המבוסס על הצריכה הפרטית (PCE) ללא מחירי המזון והאנרגיה - המדד המועדף על הבנק הפדרלי לאומדן האינפלציה - עלה באוגוסט ב-0.2% ביחס לחודש הקודם וב-2.5% ב-12 החודשים האחרונים. זו העלייה השנתית הגבוהה ביותר מאז אפריל 1995.

מחיר הנפט ננעל בעלייה קלה ל-62.9 דולר לחבית.

בקרב הישראליות ריכזה אמדוקס עניין על רקע חוזה חדש לחמש שנים עם החטיבה ההולנדית של חברת הסלולר וודאפון. החוזה מוערך בעשרות מיליוני דולרים. אמדוקס תנהל שירותי בילינג ושירותים אחרים. המניה הוסיפה 0.9% ל-39.6 דולר.

אמדוקס נפלה אמש ב-3.7% ל-39.2 דולר לאחר שמורגן סטנלי הפחית את המלצתו להשקעה במניה מ"משקל יתר" בתיק ההשקעות ל"משקל שווה". במורגן סטנלי ציינו, כי הם ממשיכים להעדיף את אמדוקס בשל מעמדה החזק בשוק שירותי התוכנה למפעילות הטלקום ובשל ההזדמנויות העומדות בפני החברה בטווח הארוך. עם זאת, לאחר שמניית אמדוקס התקרבה למחיר היעד של מורגן סטנלי - 42 דולר - ציינו בבנק ההשקעות כי היא נסחרת כעת קרוב לשווייה הכלכלי, ולכן הוחלט להפחית את רמת ההמלצה להשקעה בה. אמדוקס הגיעה למחיר של כ-40 דולר לאחר זינוק 48% מתחילת השנה, קודם לנפילה אמש.

מניית צ’ק פוינט איבדה אתמול 2.6% במחזור גבוה מהממוצע בשנה האחרונה לאחר שהשלימה שלשום זינוק של כ-20% בתוך פחות מחודשיים. היום ירדה המניה ב-0.9% ל-19.1 דולר לאחר שבנק ההשקעות ליהמן ברדרס חתך את המלצתו להשקעה במניה ל"משקל שווה" בתיק ההשקעות לעומת המלצה קודמת ל"משקל יתר". בליהמן ברדרס הסבירו את ההחלטה במחיר אליו טיפסה המניה לאחר גל העליות האחרון, כמו גם בחוסר הבהירות לגבי יכולת הצמיחה של צ'ק פוינט בטווח הארוך.

טבע עלתה ב-0.1% ל-34.1 דולר לאחר שפירסמה אמש נתונים חדשים חיוביים לגבי תרופת הדגל שלה, קופקסון, לטיפול בטרשת נפוצה. מנגד, דיווחה גם ענקית התרופות השווייצית, נוברטיס, על תוצאות טובות בניסויים בתרופה חדשה למחלה, הנושאת את השם הקליט FTY720. מדובר בתרופה אוראלית לטרשת נפוצה - מחלה שעד כה כל התרופות שפותחו לטיפול בה, ניתנו לחולים באמצעות זריקה או אינפוזיה.

נוברטיס פירסמה נתוני ביניים מהניסויים הקליניים שהיא עורכת בתרופה החדשה. לדבריה, מראים עד כה הניסויים, כי 77% מהחולים אשר נטלו את התרופה במשך שנתיים לא סבלו כלל מהתפרצויות חוזרות של מחלת הטרשת הנפוצה.

מניית הביוטכנולוגיה אומריקס טיפסה 3.3% ל-18.8 דולר לאחר שהחברה הודיעה על תוכניות לפיתוח שני מוצרים חדשים ואסטרטגיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully