וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר מטעם ממשלת סניורה: ישראל תשלים מחר את נסיגתה מדרום לבנון

עמוס הראל

30.9.2006 / 16:35

דובר כוח האו"ם בלבנון סירב לאשר או לשלול את הידיעה וכך גם צה"ל



מפקד כוח השלום של האו"ם בלבנון, אלן פלגריני, הודיע היום (שבת) לראש ממשלת לבנון, פואד סניורה, כי ישראל תשלים את נסיגתה מדרום לבנון מחר. כך מסר דובר מטעם ממשלת לבנון. ואולם דובר כוח האו"ם בלבנון סירב לאשר או לשלול את הידיעה, וכך גם צה"ל.



אתמול (שישי) מסרו מקורות רשמיים באו"ם שצוטטו בעיתון הלבנוני "א-נהאר", כי ישראל הודיעה לארגון שתסיג את כוחותיה מדרום לבנון עד יום שני. עוד נמסר כי כוח האו"ם בלבנון סירב לדרישת ישראל לשנות את הוראות הפתיחה באש, ורואה בדרישה זו תירוץ לעיכוב הנסיגה. דובר יוניפי"ל, אלכסנדר איוואנקו, אמר שלשום כי הוא מצפה שישראל תיסוג עד ליום ראשון, למרות חילוקי הדעות בין ישראל, לבנון והאו"ם.



שר הביטחון, עמיר פרץ, אמר ביום שלישי כי נסיגת צה"ל תושלם בקרוב ו"החייל האחרון יעזוב את דרום לבנון עד ערב יום הכיפורים". לוח הזמנים להשלמת הנסיגה נדחה כמה פעמים בשבועות האחרונים. תחילה העריכו בצה"ל כי החיילים האחרונים יעזבו עד ה-15 בספטמבר. אחר כך אמר הרמטכ"ל, רב-אלוף דן חלוץ, שהנסיגה תושלם עד ראש השנה, ה-22 בחודש. כיום שוהה בדרום לבנון כוח קטן של חיילי צה"ל, בן כמה מאות חיילים, המרוכז בגזרה המרכזית.



ביום שלישי נפגשו נציגי צה"ל, בראשות תא"ל אודי דקל, ראש החטיבה האסטרטגית באג"ת, עם קציני יוניפי"ל וצבא לבנון. הסוגיה שטרם הוסדרה נוגעת לטיפול לבנון ואנשי האו"ם בפעילי חיזבאללה חמושים שיזוהו מדרום לליטאני. ישראל מצפה, בהתאם לפרשנותה להחלטה 1701 של מועצת הביטחון, כי הכוחות יפעלו באופן יזום לאיתור מצבורי נשק וחמושי חיזבאללה וכי במקרה שייתקלו באנשי חיזבאללה יפרקו אותם בכוח מנשקם.



בצה"ל אומרים שבמקרה שישראלים לאורך הגדר (לאחר הנסיגה) יחושו איום וכוח אחר לא יטפל בכך, החיילים יגנו על עצמם, "כפי שצריך להיות". לעומת זאת, נראה שהאו"ם תופש את יוניפי"ל ככוח שיטור, שיגיב בירי רק במקרה שתיפתח נגדו אש, כהגנה על אנשיו. מאותו נימוק, נראה שיוניפי"ל גם איננו מתכנן לפזר בכוח הפגנות של תומכי חיזבאללה לאורך הגדר, אלא "להפגין נוכחות" כדי לשכנעם לעזוב את המקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully