וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רו"ח אבי טטרושוילי מבקש לרכוש חלקים מתע"ל שבהקפאת הליכים, תמורת 42 מיליון שקל

אמיר הלמר

5.8.2001 / 19:55

שוקל להעביר בעתיד את הפעילות לאחת מהחברות הציבוריות קרן פלד או חייל אחזקות; קיבוץ משמרות, בעל החברה, מבקש הארכת הצו ב-30 יום נוספים לצורך גיבוש הסכם סופי; הדיון בעניין מחר

מאת אמיר הלמר ושלומי גולובינסקי

הנאמן על ביצוע הקפאת ההליכים והסדר הנושים של חברת תעשיות עץ לבוד הגיש ביום חמישי לביהמ"ש בקשה למתן הוראות בעניין מו"מ שמנהל הנאמן עם קבוצת רוכשים המעוניינים לרכוש את פעילות החברה ונכסיה תמורת 42 מיליון שקל (מזה כ-25 מיליון שקל אמורים להיות משולמים עבור נכסי המקרקעין של החברה).

מהבקשה עולה כי לידי בעלי המניות בחברה, קיבוץ משמרות, הועברה הצעה מידי רו"ח אבי טטרושוילי לפי חברות בשליטתו או קשורות מעוניינות לרכוש חלק מנכסי החברה ואת פעילותה המסחרית.

טטרושוילי שהינו בעל מניות בחברות קרן פלד השקעות וחייל אחזקות אישר ל-TheMarker.com כי הוא מבקש לרכוש חלק מפעילות החברה ומנכסיה באופן אישי אם כי בעתיד ישקול אם להעביר את הרכישה לאחת מהחברות. קרן פלד וחייל אחזקות נשלטות בין השאר ע"י יוסי מימן ורפי פלד.

יש לציין כי קרן פלד השקעות, המחזיקה בשליטה בשתי חברות ציבוריות, פלד השקעות, וחייל אחזקות, עסוקה בעת האחרונה בניסיונות להשתלט על שורה ארוכה של חברות ציבוריות, כשבין היתר הוזכרו שמותיהן של פורמולה , ישראלום, קיש קרור, יסקל, ולאחרונה אף קבוצת פויכטונגר.

חייל אחזקות היא חברת נדל"ן משפחתית מחיפה, שבנובמבר 2000 הועברו מניות השליטה בה לחברה הבורסאית קרן פלד השקעות (לשעבר, ז'ק מיטרני). קרן פלד השקעות שילמה לבעל השליטה בחייל, יעקב חי, ולמנכ"ל החברה, אבי טטרשוילי, 54 מיליון שקל תמורת 80% ממניות החברה, והקצאת מניות שהפכה את חי וטטרשוילי לבעלי מניות הרוב בקרן פלד השקות.

הנאמן, עו"ד אהוד שוכטוביץ, טוען בבקשה כי מבדיקה שערך הרוכשים הינם בעלי איתנות פיננסית ויכולת כלכלית שתאפשר להם לעמוד בעסקה, והם בעלי שליטה בשתי חברות ציבוריות, הנסחרות בבורסה בתל אביב.

לטענת הנאמן, במידה שהצעת המכר תתקבל, הרי שע"פ ההסדר המוצע, יקבלו הנושים המובטחים את כל חובם העומד על כ-46 מיליון שקל, וזאת בתוך 10 חודשים מחתימת ההסכם.

הנושים בדמי קדימה יקבלו אף הם את מלוא חובם, המוערך בכ-2.5 מיליון שקל, וזאת בתוך 120 יום מאישור ההסדר, ואילו יתרת הנושים הבלתי מובטחים יקבלו 20% מחובם בתום 10 חודשים מהחתימה על ההסדר. סכום החוב הבלתי מובטח מוערך בכ-30 מיליון שקל. שכן, כלל חובות החברה מוערך בכ-80 מיליון שקל.

היום הצטרף קיבוץ משמרות, שהינו הבעלים של החברה, לבקשת הנאמן להצעה למכירת החברה, וביקש באמצעות עו"ד איל קרמר כי ביהמ"ש יאריך את צו הקפאת ההליכים ב-30 יום נוספים לצורך מיצוי המו"מ עם הרוכשים.

כזכור, חברת תע"ל נכנסה להליכי הקפאת הליכים לאחר שהבנקים להם שיעבוד על נכסיה ביקשו למנות לה כונס נכסים זמני. החברה התנגדה לבקשה, וביקשה לתת כנגדה צו הקפאת הליכים לתקופה של 90 יום לצורך הכנת תוכנית הבראה.

ביהמ"ש המחוזי בחיפה קיבל את הבקשה ומינה את עו"ד שוכטוביץ ואת עו"ד סולי וואנו כנאמנים להסדר הנושים, והתיר להם להמשיך ולהפעיל את החברה בתקופה זו כן לפנות למשרדו של פרופ' סוארי להכנת חוות דעת של התוכנית העסקית של החברה. צו הקפאת ההליכים הוארך ב-5 ליולי ב-30 יום נוספים לבקשת עובדי החברה.

בסוף השבוע הגישו לביהמ"ש עובדי החברה, באמצעות עו"ד אופיר רונן בקשת פירוק, בטענה כי החברה הינה חדלת פירעון וכי יש למנות לה מפרק זמני שיפעיל אותה.

העובדים טוענים כי למרות כל ניסיונות ההבראה של החברה היא הפסידה במהלך תקופת ההקפאה למעלה ממיליון וחצי שקל, למרות שפיטרה 42 מעובדיה.

העובדים טוענים בבקשה כי דו"ח שהוגש ע"י רו"ח טרבלסי, ממשרד סוארי, אשר בדק את תוכנית ההבראה שלה, קבע כי יש להציל את החברה בכפוף להשגת 3 תנאים: הטלה של היטל בטחה למשך 12 חודשים, מתן תמיכה ממשלתית ומיזוג החברה עם קלת אפיקים.

לאור מצב החברה, טוענים העובדים כי החברה הינה חדלת פירעון, וכי לאחר שיחות שקיימו עם הבנקים הגיעו למסקנה כי הדרך היחידה שבה ניתן יהיה להציל את מירב מקומות העבודה שלהם באתר הקיים הינה באמצעות מפרק מפעיל שימונה לה.

במסגרת הליך הפירוק, טוענים העובדים, יהיה ניסיון להבריא את החברה, בהתאם לתוכנית שתוגש ע"י המפרקים הזמניים שלה. יתירה מכך, יאפשר הליך הפירוק לעובדים לקבל כספים מהביטוח הלאומי בגין חובות העבר של החברה.

תעשיות עץ לבוד, שנסחרת כיום לפי שווי של 1.6 מיליון דולר, עוסקת בייצור, שיווק ומכירה של חומרי גלם לתעשיית הרהיטים ולבנייה. מוצרי החברה כוללים לוחות עץ, לבידים, סיבית ופנלים. כמו כן החברה עוסקת בייצור ושיווק של חלקי רהוט לשוק הפרטי ולמוסדות חינוך. התחום בו פועלת החברה חשוף לייבוא מתחרה בהיקף ניכר בעיקר מארצות שונות בעולם השלישי.

מכל מקום, מחר יתקיים דיון בהצעות השונות שעלו במהלך סוף השבוע בביהמ"ש המחוזי בחיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully