וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראליות באירופה/ ויזקום ניתרה ב-67% בניסיון להינצל ממחיקת המניה מהמסחר

הארץ

6.8.2001 / 9:39

המניות הישראליות נסחרו השבוע במגמה מעורבת. אלקטרוניקס ליין זינקה ב-14% ופרולייזר איבדה 10%

מאת סופי שולמן

המסחר בבורסות אירופה התאפיין השבוע באופטימיות, שבלטה בעיקר בלונדון. מדד פייננשל טיימס 100 הבריטי זינק ב-2.7%, עקב הורדת ריבית מפתיעה על ידי הבנק המרכזי של בריטניה ב-0.25% ל-5%. המדד סיים את השבוע ב-5,547 נקודות - רמה הנמוכה ב-11% מזו שבה החל את 2001.

בניגוד לבנק המרכזי של בריטניה, ממשיך הבנק האירופי המרכזי להתעקש ומותיר חודש אחרי חודש את הריבית על כנה. רמתה הנוכחית של הריבית היא 4.5%, ולנוכח המיתון שהגיע גם לאירופה גוברים הלחצים להורדת הריבית בגוש היורו.

הבורסה הצרפתית הסתפקה בעלייה צנועה יותר וטיפסה בסיכום השבועי ב-1.2% לרמה של 5,031 נקודות. על הבורסות הגרמניות השפיעו לשלילה תחזיות עגומות של הבנקים הגדולים, ובמרכזם הדיוטשה בנק, שהנהלתו הודיעה כי בשנה הקרובה לא צפויה צמיחה. מדד דאקס של 50 המניות הכבדות הנסחרות ברשימה המרכזית של בורסת פרנקפורט נותר כמעט בלא שינוי ברמה של 5,735 נקודות.

המניות הישראליות נסחרו במגמה מעורבת. בבורסת לונדון בלטה מניית זן ריסרץ' , שנפלה ב-6% לרמת שפל של 23 פני. מתחילת השנה איבדה המניה 81%, וכעת נסחרת החברה לפי שווי שוק של 64 מיליון דולר. זן ריסרץ', שדוידי גילה היה אחד ממייסדיה, עוסקת בפיתוח טכנולוגיה לשיפור הביצועים של כונני דיסקים במחשבים.

אחת המניות שבלטה לחיוב בשבוע החולף היא אלקטרוניקס ליין , שהוסיפה בסיכום שבועי 14% . המניה סיימה את המסחר של יום ששי במחיר של 15.4 יורו, שיא של מחצית השנה האחרונה.

אלקטרוניקס ליין היא המניה הישראלית "הצעירה" ביותר בנויר מרקט, אך גם המוצלחת ביותר נכון להיום. בניגוד אליה, מניית ויזקום , אחת הראשונות שניצלה את האפשרות של הנפקה בבורסת טכנולוגיה אירופית, מצויה באיום של מחיקה מרשימת המסחר המרכזית של הנויר מרקט. בשבוע החולף הבהירה דויטשה בורסה, המנהלת את בורסת הנויר מרקט, כי תמחק מהמסחר רק חברות שלא עומדות בשני הקריטריונים שהציגה: מחיר נמוך מיורו אחד, ושווי שוק נמוך מ-20 מיליון יורו במשך שלושה חודשים רצופים.

בחודש האחרון נסחרת מנייתה מתחת ליורו אחד ושווי השוק שלה נמוך מ-20 מיליון יורו. אם החברה לא תעמוד בשני קריטריונים אלה היא תימחק מהמסחר. נראה כי בשבוע החולף החליטו בעלי המניות להזרים ביקושים, וויזקום ניתרה ב-67% מ-45 סנט ל-75 סנט. עם זאת, מפתחת מילון הקוויקשנרי ממשיכה להיסחר בשווי של 8.5 מיליון יורו בלבד.

אורעד , מניה נוספת בנויר מרקט שהיתה מצויה תחת איום המחיקה, התחזקה בשבועות האחרונים ונראה כ יצאה מכלל הסכנה. המניה קפצה השבוע ב-24% משפל של 1.74 יורו. בתום המסחר של יום ששי היא התייצבה ברמה של 2.15 יורואים.

ויזרט (אר.טי-סט לשעבר), מתחרתה הישראלית של אורעד הנסחרת אף היא בנויר מרקט, התאפיינה בהתנגהות דומה. ביום שלישי נחתה המניה בשפל של 0.98 יורו, ואילו לקראת סוף השבוע התחזקה וניתרה ב-12%. כעת נסחרת החברה, המפתחת אולפני שידור וירטואליים, בשווי שוק של 14.6 מיליון יורו, ואילו שוויה של אורעד הוא 21.2 מיליון יורו.

מניית ואלור , הנסחרת בבורסת נויר מרקט, זינקה במהלך השבוע האחרון ב-49% למחיר של 2.6 יורואים. מניית פרולייזר איבדה 10% לשפל של 1.8 יורו בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully