וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת עורכי הדין מתירה לחבריה לגבות שכר טרחה בכרטיס אשראי

הארץ

6.8.2001 / 10:18

ועדת האתיקה של הלשכה קבעה בחוות דעת כי גביית שכר טרחה באמצעות כרטיס אשראי אינה נוגדת את החוק או את כללי האתיקה

מאת בן-ציון ציטרין

לשכת עוה"ד מתירה לחבריה לגבות שכר טרחה מלקוחות באמצעות כרטיס אשראי. ועדת האתיקה של הלשכה קבעה בחוות דעת כי גביית שכר טרחה באמצעות כרטיס אשראי אינה נוגדת את החוק או את כללי האתיקה.

חוק כרטיסי חיוב מגדיר את כרטיס האשראי כאמצעי לביצוע תשלום דחוי - חברת האשראי משלמת לספק עבור הלקוח, והלקוח מחזיר את התשלום לחברה. חברת האשראי גובה עמלה מהסכום שהיא משלמת לספק.

יו"ר ועדת האתיקה, עו"ד אילן בומבך, אמר כי במצב המשפטי כיום, אין הבדל משמעותי בין גבייה באמצעות כרטיס אשראי לקבלת צ'ק דחוי. לדבריו, כללי הלשכה הקודמים אכן אסרו על עו"ד לקבל שכר טרחה, אלא רק מלקוחו, ואולם איסור זה בוטל.

הסוגיה העיקרית היתה בנוגע לשאלה, אם בתשלום עמלה לחברת האשראי יש משום שיתוף החברה בהכנסותיו או בשכרו של עורך דין, דבר האסור על פי כללי האתיקה. ועדת האתיקה, אמר עו"ד בומבך, רואה בעמלה בגין שימוש בכרטיס אשראי תשלום עבור שירותי גבייה תוך הקלה על הליך הגבייה. לדבריו, למעשה אין כל הבדל בין עמלה לחברת אשראי לעמלה שמשלם עורך דין לבנק כשהוא מציג לפירעון צ'ק של לקוח.

עו"ד בומבך הוסיף כי להערכתו, תשלום באמצעות כרטיס אשראי ישפר את תזרים המזומנים של עורכי דין ויקל הן עליהם והן על לקוחותיהם; עורכי דין יקבלו מיידית את התשלום מחברת האשראי, גם על תשלומים לשיעורין, תמורת עמלה, והלקוח יוכל לפרוש את התשלום מול חברת האשראי כנגד ריבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully