וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה טיפסה בכ-0.5%

נתן שבע

3.10.2006 / 18:55

מדד הנדל"ן משלים זינוק של 50% מתחילת השנה. כלכלית הוסיפה 4%. אלביט מערכות עלתה ב-1.8%. דור אלון איבדה 7.3%


שבוע המסחר המקוצר בתל אביב, שנפתח בירידות קלות, עבר בחלקו השני של היום לעליות של עד 0.5% לצד מגמה חיובית בפתיחת המסחר בארה"ב. מדד המעו"ף עלה ב-0.6% לרמה של 841 נקודות; מדד תל אביב 100 טיפס ב-0.5% לרמה של 850 נקודות ומדד תל טק ירד ב-0.9%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.1 מיליארד שקל.

לעליות השערים תרם גם בנק ההשקעות השווייצי UBS שאישרר היום את דירוג "תשואת היתר" לשוק הישראלי. במסגרת סקירת 50 המניות המומלצות של הבנק בשווקים המתעוררים, UBS דירג את ישראל במקום השישי מבין 20 שווקים מתעוררים.


"אני לא רואה סיבות מיוחדות לעליות בשוק מעבר לרמות הנוכחיות", הפגין הבוקר פסימיות אחד הפעילים בשוק, "אני לא צופה הפתעה לחיוב בדו"חות ולכן מחירי המניות נמצאים ברמות הכלכליות שלהן. בתקופה הקרובה נחזה בדשדוש ובסלקטיוויוות רבה. הדבר היחיד שיכול להניע את השוק הוא מחירי הקומודיטיס (סחורות - נ.ש). ירידה של הנפט מתחת לרמות של 58 דולר עשויה לגרום לשוק להמשיך ולטפס ועלייה מעבר ל-62 דולר, עשויה להכביד על השוק", הוא מציין.

לדברי הפעיל, "בארה"ב התשואות ממשיכות לרדת ומגלמות בעצם את ההפסקה בהעלאות הריבית ואולי אפילו ירידה בריבית. ההיסטוריה מלמדת שהדבר עשוי להעלות את השווקים, אם כי כאשר השוק מעכל שתהיה האטה כלכלית, הוא נעצר ואפילו מתחיל לרדת".

במהלך כל חודש אוקטובר יחל המסחר בארה"ב ב-15:30 שעון ישראל בשל המעבר לשעון חורף. המסחר במניות הדואליות יזכה לחפיפה ארוכה יותר ולמשקיעים יהיה זמן ארוך להגיב להתפתחויות בארה"ב במקביל למסחר בישראל.

במניות הבנקים נרשמה היום ממה מעורבת ואלה ריכזו את המחזורים הגבוהים בשוק. הפועלים עלתה 0.4% ולאומי השילה 0.4%. מניות בנק הפועלים, כי"ל וקבוצת דלק זכו להיכלל בין 50 המניות המומלצות של הבנק בשווקים המתפתחים. כאשר כי"ל על רקע ההמלצה טיפסה בכ-1% וקבוצת דלק ככל הנראה על רקע המשך הירידות במחירי הנפט איבדה כ-0.7%. מניות הדנל"ן המשיכו לטפס גם היום. מדד הנדל"ןטיפס ב-0.9% והשלים עלייה של כ-50% מתחילת השנה לרמת שיא. מבין המניות במדד בלטה כלכלית ירושלים, שמתכוונת ככל הנראה להנפיק את נכסיה בצרפת לפי שווי של 650 מיליון יורו. הדיבורים על השווי הזניקו היום את המניה בכ-4% למחיר שיא. המניה כבר משלימה זינוק של 83% מתחילת השנה.

אלרוב ואלרוב נדל"ן אמנם לא נסחרות במדד הנדל"ן אך גם אלה רשמו עליות נאות. אלרוב טיפסה בכ-3.5% ואלרוב עלתה 2.5% בעקבות מימוש של נכס בצרפת. אלביט מערכות עלתה בכ-1.8% לאחר שבית ההשקעות כלל פיננסים בטוחה העלה את מחיר היעד למניה ל-34 דולר - כ-12% מעל מחירה בשוק. האנליסט צחי אברהם צופה כי החברה תכפיל את הכנסותיה עד 2009 ל- 2 מיליארד דולר.

מניית דור-אלון נסחרת על רקע הידיעה שפורסמה אתמול, לפיה הרשות הפלשתינית תפסיק לרכוש ממנה דלקים וגז החל מראשית שנת 2007. עבור דור אלון מדובר במכה קשה משום שהכנסות מהרשות הפלשתינית, מהוות כ-40% מהכנסות החברה. דור אלון איבדה 7.3% במחזור לא גבוה של 500 אלף שקל - פי חמישה מהממוצע היומי בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully