וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרוטרום רכשה חברה אמריקאית ב-10.5 מיליון יורו

טל לוי

3.10.2006 / 9:54

הסכום כבר שולם במעמד חתימת ההסכם מתוך מקורותיה העצמיים של החברה

פרוטרום, המייצרת תמציות טעם וריח למזון וחומרי גלם, הודיעה הבוקר כי חתמה ביום ראשון על הסכם לרכישת חברת Acatris Inc האמריקאית מידי חברת Acatris Specialities Holding B.V ההולנדית ו-Acatris Belgium NV הבלגית, תמורת 10.5 מיליון יורו. הסכום כבר שולם במזומן במעמד חתימת ההסכם, ומומן ממקורותיה העצמיים של החברה.

פרוטרום פועלת במספר חטיבות: הגדולה ביותר היא חטיבת התמציות, במסגרתה מפתחת החברה תמציות טעם ותוספי מזון המשמשים בתעשיית המזון והמשקאות. מדובר באלפי תמציות שונות המיועדות לצרכים הספציפיים של כל לקוח. חטיבת חומרי הגלם עוסקת בפיתוח מיצויי טעם טבעיים ומיצויים מצמחי מרפא המשמשים לתעשיית המזון, אך גם לתעשיית הפארמה והטיפוח האישי. שתי החטיבות פועלות בסינרגיה המתבטאת בשיווק משותף, הליכי מחקר ופיתוח משותפים ואיחוד התפעול.

Acatris Health, המעסיקה 38 עובדים, מנהלת פעילות רב לאומית שמרכזה בהולנד ובבלגיה והיא חלק מקבוצת Royal Schouten Group N.V ההולנדית המוכרת. Acatris Health מפתחת, מייצרת ומשווקת חומרים פעילים ומיצויים טבעיים ייחודיים מצמחים, בעלי ערכים בריאותיים מוכחים מדעית, הנתמכים במחקרים קליניים ומוגנים בפטנטים, והיא בעלת קו המוצרים Lifeline הכולל, בין היתר, את המוצרים: Soylife ,Fenulife ו-Linumlife. קבוצת Acatris Health מוכרת את מוצריה למעל 450 לקוחות, חלקם מהמובילים בתחומם, בעיקר במערב אירופה ובארה"ב, בשווקי התרופות הטבעיות (Nutraceuticals), המזון, המזון הפונקציונלי והקוסמטיקה.

בפרוטרום מציינים כי מחזור המכירות של החברה הסתכם ב-2005 ב-14.7 מיליון דולר עם שיעורי רווחיות דומים לאילו של חטיבת חומרי הגלם של פרוטרום. פרוטרום צופה, כי פעילות Acatris Health תגדל בשנים הקרובות בשיעורים גבוהים מהממוצע בתעשייה בה היא פועלת, בעיקר מתרומת הגידול המהיר הצפוי במכירות מוצרים ייחודיים, מוגני פטנט ובעלי שיעור רווחיות גבוה מהממוצע.

עוד מציינים שם כי מדובר ב"רכישה אסטרטגית חשובה המהווה צעד נוסף במימוש אסטרטגיית הצמיחה המהירה של פרוטרום", אשר "תחזק באופן משמעותי את סל המוצרים הטבעיים הייחודיים שמציעה פרוטרום ללקוחותיה, בעיקר בשווקי התרופות הטבעיות (Nutraceuticals) והמזון הפונקציונלי הצומחים במהירות, ואת מיצובה כיצרן עולמי מוביל בתחומים אלה". פרוטרום איבדה כ-10% מתחילת השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully