וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לומניס נרכשה תמורת 120 מיליון דולר

שירלי יום-טוב

3.10.2006 / 11:44

הרוכשים - קבוצת משקיעים בהובלת הראל בית און. החוב לבנק הפועלים יקטן ל-75 מיליון דולר

קבוצת משקיעים, בראשות אהרן ושלמה דוברת, הראל בית-און ואבי זאבי, וקבוצת עופר היי-טק מקבוצת עופר בראשות אודי אנגל ויואב דופלט, חתמו על עסקה לרכישת 75% בחברת לומניס.

הקבוצה תזרים סכום של כ-120 מיליון דולר ללומניס, שחלקו ישמש לפירעון חלק מהחוב של החברה כלפי בנק הפועלים, המסתכם בכ-200 מיליון דולר. בנוסף, הגיעו הרוכשים עם הבנק להסדר, על פיו יימחק חלק מחובה של החברה, ובמקביל יופחת שיעור הריבית על החוב. התוצאה הסופית של מהלכים אלה תהיה הקטנה משמעותית של החוב הבנקאי והוצאות המימון של לומניס. נודע כי המטרה היא להקטין את החוב של לומניס ל-75 מיליון דולר תוך שנתיים.

עוד נמסר כי החברה מתכוונת להגיש בעתיד לרשות ניירות הערך בארה"ב בקשה לרישום מחדש של מניותיה. זוהי בשורה חשובה עבור בעלי המניות של לומניס, רבים מקרב הציבור, שנותרו החל מאפריל האחרון עם נייר לא סחיר בידיהם, לאחר שהחברה נמחקה ממסחר ברשימת הפינק שיטס בארה"ב.

קבוצת הרוכשים כוללת משקיעים מישראל ומחו"ל, ביניהן קרן ה-Private Equity די-פרטנרס (D-Partners) - בראשות דוברת, בית-און וזאבי - וקבוצת עופר היי-טק. הראל בית-און, ימונה ליו"ר לומניס, ויחליף את יעקב פרנקל, לשעבר נגיד בנק ישראל. בית-און כיהן בעבר כיו"ר ומנכ"ל חברת טקנומטיקס, שנמכרה ב-2005 תמורת כ-230 מיליון דולר לחברת UGS האמריקנית, וכיו"ר אי.סי.טל עד חזרתה לרווחיות בתחילת 2006. יואב דופלט מנכ"ל אחים עופר היי-טק ימונה לדירקטור פעיל בחברה. דופלט מביא עמו ניסיון רב בתחום המכשור הרפואי בו פועלת לומניס.

לומניס מפתחת מייצרת מכשירים מבוססי אור ולייזר, המשמשים לטיפולים רפואיים ואסתטיים. מקורבים לחברה מסרו בשבוע שעבר כי לומניס שבעת רצון מהעסקה, הכוללת הגדרה מחדש של תנאי החוב העצום לבנק הפועלים ואף מחיקת חלק ממנו.

אבנר רז, מנכ"ל לומניס, ציין כי "אנו שמחים על כניסתה של קבוצת משקיעים איכותית ומקצועית, עם רקורד מוכח, שעשויה לסייע להנהלת החברה להחזירה למעמד של מובילת שוק ולשיפור תוצאותיה העסקיות. רז חתום על הסכם העסקה בלומניס עד יוני 2007 והוא לא הסכים בעבר להתייחס לשאלה בדבר המשך כהונתו מעבר לכך. כניסת משקיעים חדשים הכוללת החלפת היו"ר ומינוי דירקטור עשויה לסמן גם את הדרך לחילופים בלשכת מנכ"ל החברה בקיץ הבא.

הדו"חות הכספיים האחרונים שפירסמה החברה היו לשנת 2005, בהם הציגה הכנסות של כ-283 מיליון דולר, רווח תפעולי בסך של כ-5.8 מיליון דולר והפסד נקי של כ-14 מיליון דולר. תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת הסתכם בשנה זו בכ-3.5 מיליון דולר ואילו הגרעון בהונה העצמי הסתכם בכ-40 מיליון דולר.

הראל בית-און, שהוביל את העסקה, ציין כי "החברה עברה תקופה ממושכת של קשיים פיננסיים ותפעוליים ותהליך החזרה לצמיחה יצריך מאמץ משותף של כל הגורמים המעורבים: ההנהלה, העובדים והשותפים העסקיים. אנו מאמינים שבכוחות משותפים ניתן להשיב את לומניס לפסי צמיחה ורווחיות, וליצור ערך לכל בעלי מניותיה. השווקים אליהם פונה החברה הינם בעלי פוטנציאל צמיחה גדול, בנוסף נהנית החברה ממותג מוביל, מגוון רחב של טכנולוגיות, מוצרים, חוג לקוחות נאמן, וצוות עובדים מקצועי ומסור".

קבוצת המשקיעים מסרה, כי מדובר בשיתוף הפעולה השלישי במספר בין גופי ההשקעה בהנהגתם של אהרן ושלמה דוברת, הראל בית-און ואבי זאבי לבין קבוצת האחים עופר. קדמו לו ההשקעה בחברת ציוד התקשורת, אי.סי.איי טלקום ובחברת טקנומטיקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully