וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מניות הטלקום והבנקים מושכות את הבורסות לעליות

דפנה מאור

6.8.2001 / 11:51

HSBC, הבנק הגדול באירופה, עלה על התחזיות עם צמיחה של 4% ברווח החצי שנתי; נוקיה זכתה בחוזה ביפאן

עליות במניות הטלקום והבנקים מול ירידות במניות ציוד התקשורת, התרופות והקמעונות מובילות את מדדי הבורסות באירופה למגמה חיובית קלה בפתיחת שבוע המסחר. בעקבות דיווח עיתונאי לפיו בריטיש טלקום קיבלה הצעה של 26 מיליארד דולר תמורת עסקי הטלפוניה שלה, נרשמות עליות במגזר, אם כי בריטיש עצמה יורדת. מדד הדקס בפרנקפורט עולה ב-0.6%; מדד FTSE בלונדון ללא שינוי; מדד CAC בפאריס עולה ב-0.3% והמדד הפאן אירופי יורוסטוקס 50 עולה ב-0.4%.

במגזר ציוד התקשורת נרשמות ירידות קלות: אריקסון יורדת ב-1.8%; אלקטל יורדת ב-0.1%; מרקוני ב-0.5%; נוקיה יורדת ב-1%. היום הודיעה יצרנית ציוד הסלולר הפינית על הסכם לספק ל-J-Phone, חברת הסלולר היפאנית, מערכות מיתוג לרשתות ה-WCDMA של J-Phone. לנוקיה הסכמים קודמים עם חטיבות של J-Phone.

לעומת זאת מפגין מגזר הטלקום מגמה חיובית: בריטיש טלקום אומנם יורדת ב-0.8% בעקבות דיווח לפיו הציעה קבוצת משקיעים 26 מיליארד דולר עבור עסקי הטלפוניה הקווית שלה, אולם מניות דויטשה טלקום עולות ב-0.8%; סונרה הפינית עולה ב-1.5%; פראנס טלקום עולה ב-1.2% ו-KPN עולה ב-1.3%. טרה לייקוס, חברת האינטרנט הספרדית-אמריקאית, עולה ב-4.4%.

בריטיש איירווייס עולה ב-0.3% לאחר שדיווחה היום על נפילה של 49% ברווח התפעולי ברבעון השני. חברת התעופה הבריטית ייחסה את הנפילה למחלת הפה והטלפיים, שפגעה בתיירות לבריטניה, לבעיות טכניות שגרמו לביטולי טיסות, ולהאטה בכלכלת ארה"ב.

הרווח לפני ריבית ומסים ירד ל-74.4 מיליון דולר - חצי מהרווח בתקופה המקבילה. הוא היה מעט גבוה מתחזיות האנליסטים. ההכנסות בתקופה המדווחת ירדו ב-0.6% ל-3.2 מיליארד דולר. הרווח הנקי היה 36.4 מיליון דולר, לעומת הפסד של 59 מיליון דולר בתקופה המקבילה. נתון זה כולל הכנסה חד פעמית של 140 מיליון דולר ממכירת Go.com, חברה בת שהתמחתה בטיסות מוזלות.

HSBC, הבנק הגדול בבריטניה, דיווח על גידול של 4% ברווחי המחצית הראשונה של השנה. הרווח הנקי הגיע ל-6.67 מיליארד דולר, לאחר שהבנק נדרש להפריש פחות מהצפוי כנגד חובות אבודים. האנליסטים ציפו כי הבנק ירשום ירידה של 5% ברווח. מנייתו עולה ב-2.2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully