וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושלמה הפרטת בית הזיקוק אשדוד

שרון קדמי

3.10.2006 / 14:45

אברהם הירשזון: "הפרטת בית הזיקוק אשדוד יוצרת תחרות במשק הדלק לטובת התעשייה הישראלית ואזרחיה"

עסקת מכירת בית הזיקוק באשדוד הושלמה היום גם מבחינה טקסית, זאת לאחר העברת הצ'ק המסורתית של חברת פז לידי המדינה. ביום חמישי האחרון הושלמה העסקה רשמית, עם העברת הבעלות במניות החברה לידי פז תמורת סכום של 3,251,409,213 שקל. תמורת ההפרטה תועבר למדינה כתקבולי הפרטה לאחר שיימשך דיווידנד מבז"ן, דבר הצפוי להתרחש עד לסוף שנת 2006.

שר האוצר, אברהם הירשזון אמר היום, כי "הפרטת בית הזיקוק אשדוד יוצרת תחרות במשק הדלק לטובת התעשייה הישראלית ואזרחיה. ההצלחה המסחרית של עסקת המכירה ועוד באיבה של הלחימה בצפון, היא אות כבוד לחוסנו של המשק הישראלי ולניהול ההליך. השלב הבא הינו הנפקת בית הזיקוק בחיפה שתתבצע בשנת 2007 - מדובר בהנפקה הגדולה שנעשתה בישראל".

שר התשתיות הלאומיות, בנימין בן אליעזר אמר בטקס, כי "לי באופן אישי היו מספר ספקות לגבי הליך מכירה זה, אך אני סבור כי מתווה המכירה אותו אנו משלימים היום מבטיח את האינטרסים החיוניים של משק הדלק. היום באנו לברך על המוגמר. מדינת ישראל מעבירה לידיה של קבוצת פז נכס אסטרטגי של משק האנרגיה בישראל. עסקה זו היא תחילתו של הליך גדול ומשמעותי במשק הדלק, שהמשכו יבוא לידי ביטוי, במכירת בית הזיקוק בחיפה ובהמשך הדרך, יביא להסרת הפיקוח על מחירי הדלקים בישראל".

בעל השליטה בפז, צדיק בינו, ציין כי "אין לי ספק שהעסקה תוכיח עצמה ככדאית לקבוצת פז, המעמיקה בזכותה את אחיזתה בשרשרת הערך של הדלק. זהו נכס אסטרטגי בעל מעמד מיוחד שישמש את המדינה ואת חברת פז לעשרות שנים".

מנכ"ל פז ובעל מניות בחברה, מודי בן ש"ך אמר כי "פז רואה במהלך זה קרש קפיצה שיאפשר לה להתפתח ולהיות גורם בעל משמעות בתחום האנרגיה במזרח התיכון".

לדברי מנהל רשות החברות הממשלתיות, איל גבאי, "אנו כבר עובדים במרץ על השלב השני והאחרון, הנפקת בז"ן חיפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully