וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צדיק בינו לאחר השלמת רכישת בית הזיקוק באשדוד: ננפיק יותר מניות לציבור מאשר למוסדיים

שרון קדמי

3.10.2006 / 15:03

רכישת בית הזיקוק במחיר שהושג ויציאת החברה לישראל מהעסקה יחייבו את פז לבצע את ההנפקה



חברת פז ממשיכה להיערך להנפקה ובחברה מעריכים, כי עד סוף השנה תתבצע ההנפקה. בעל השליטה בחברה, צדיק בינו אמר היום, כי החברה מוכנה ונחושה להמשיך בתהליך ההנפקה לאחר השלמת רכישת בית הזיקוק באשדוד. לדברי בינו, רכישת בית הזיקוק במחיר שהושג יחייב את החברה להיערך בהתאם ועל כן גיוס דרך הנפקה הוא פתרון מצוין. "אנחנו נשלים את ההנפקה מוקדם יותר ממה שכולם חושבים. את עיקר ההנפקה נכוון דווקא לציבור ולא לגופים המוסדיים והמשקיעים הפיננסיים", ציין. "אם הציבור רוצה להשתתף, שייקח סיכון", הוסיף.



פז ערוכה מיידית להנפקה, ולחברה יש תשקיף מדף המתעדכן פעם בשנה בהתאם לתוצאות החברה. פז שוקלת זה זמן רב להנפיק את מניותיה, וכעת לאחר יציאת החברה לישראל מהתמונה, הזרמת הון פנימה לחברה באמצעות הנפקה היא מהלך מתבקש.



הכנסת החברה לישראל היתה אמורה גם לסייע למימון עסקת בית הזיקוק באשדוד, אך גם ללא כניסת החברה לישראל קבוצת בינו אחזקות, המחזיקה בפז 81% (51% בידי בינו; 20% בידי יורשי ג'ק ליברמן, שותפו בעבר; ו-7% בידי מנכ"ל החברה מודי בן ש"ך), העמידה כ-10% מ-3.251 מיליארד שקל לעסקה והיתרה העמיד קונסורציום בנקאי ברשות בנק הפועלים יחד עם בנקים ישראליים נוספים.



פז, אחרי רכישת בית הזיקוק באשדוד, ביססה את מעמדה כחברת האנרגיה הדומיננטית בישראל. החברה מחזיקה ב-260 תחנות דלק, שרובן נמצאות בבעלותה. פז הוקמה בשנת 1922, ומאז עברה תהפוכות רבות עד שנרכשה ב-1988 מידי המדינה על ידי ג'ק ליברמן. ב-1999 רכש בינו את השליטה בחברה וב-2000 נכנס בנק לאומי כשותף בחברה לאחר רכישת 19% ממניותיה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully