וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה רשמי: זירוקס רוכשת את XMPie הישראלית תמורת 54 מיליון דולר

גיא גרימלנד

3.10.2006 / 16:37

לחברה הישראלית טכנולוגיה לשילוב תוכן מודפס בהתאם לפרופיל אישי של המשתמש



זירוקס וחברת XMPie הישראלית הודיעו היום באופן רשמי על עסקת הרכישה, כפי שפורסם ב-TheMarker בתחילת חודש יולי. זירוקס תרכוש את XMPie תמורת 54 מיליון דולר. זו הפעם הראשונה שזירוקס רוכשת חברה ישראלית. המשקיעה העיקרית ב-XMPie היא קרן ההון סיכון JVP שלה 60% מהחברה. היא תקבל כ-33 מיליון דולר על השקעה של 13 מיליון דולר - פי 2.5 על הכסף.



מרוויחה נוספת מהעסקה היא פלנוס שהעניקה לחברה הלוואות בהיקף של 4 מיליון דולר ובעקבות העסקה תקבל 6.5 מיליון דולר - רווח של 2.5 מיליון דולר. חצי מיליון דולר נוספים השקיעה סקיילקס (לשעבר סאייטקס). את החברה ייסדו ד"ר יעקב אייזקוביץ, ישראל רוט וראובן שרווין. שלושתם יוצאי סאייטקס (Scitex), שירוויחו, ככל הנראה, מיליוני דולר. בנק ההשקעות תומאס וייזל, המיוצג בישראל על ידי מגנוליה קפיטל, שימש כיועץ פיננסי לחברת XMPie בעסקה.



XMPie פועלת מנתניה ומעסיקה 40 עובדים. מוצרי התוכנה שלה מאפשרים לחברות שיווק, מעצבים גרפיים ויצרניות מדפסות להפיק תוכן אישי בהתאם לפרופיל המשתמש.



הפלטפורמה של החברה (PersonalEffect) מאפשרת משלוח תוכן מודפס בהתאם לפרופיל הפרסומי של המנוי תוך יצירת בידול בין עותק אחד לשני שיוצא ממכונת הדפוס הכללית. כך, לדוגמה, אם מאגר המנויים מצביע על כך שלמנוי יש רכב בן ארבע שנים, המגזין הכללי שיישלח אליו יכלול גם קופון למכירת רכב חדש וטרייד-אין על הרכב הישן. במקרה אחר, התוכנה שייצרה החברה (uImage) מאפשרת, למשל, לשלוח ללקוח הזמנה לכנס עם הקדשה ותמונה אישיות עבורו.



בין היישומים שפיתחה החברה נכללים האפשרות לכריכה שונה המיועדת לכל מנוי, וחומר פרסומי ייעודי, בדומה למערכות באנרים באתרי אינטרנט. הפלטפורמה שימושית במיוחד עבור מפעילות מערכות ניהול קשרי לקוחות (CRM), שבעקבות הטכנולוגיה של XMPie יכולות ליצור קשר טוב יותר עם לקוחותיהן.



XMPie מונה 60 עובדים, שמרביתם יצטרפו לזירוקס. בעקבות הרכישה, היא תמשיך לשמור על שמה ותתפקד כחטיבת תוכנה עצמאית בתוך זירוקס. ל-XMPie משרדים בניו יורק ונתניה. פעילות המו"פ תמשיך להתקיים בישראל. זו הרכישה השנייה של זירוקס לאחר שבתחילת השנה רכשה את Amici.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully