וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכירות הרכב של GM וקרייזלר בארה"ב ירדו ביותר ב-3% בספטמבר; מכירות פורד עלו ב-4.7%

TheMarker

3.10.2006 / 21:27

היתה זו העלייה הראשונה של פורד לאחר שבעה חודשי ירידות; מכירות טויוטה זינקו ב-25%



ג'נרל מוטורס וקרייזלר דיווחו על ירידה של יותר מ-3% במכירות כלי הרכב בספטמבר. לעומת זאת, המכירות של פורד עלו בחודש שעבר ב-4.7%, לאחר שבעה חודשים רצופים של ירידות. טויוטה היפאנית, המכרסמת ללא הרף בנתח השוק של היצרניות האמריקאיות בזכות המכוניות החסכוניות בדלק שלה, דיווחה כי מכירותיה זינקו ב-25% ל-222,950 - הנתון הגבוה ביותר בספטמבר עד כה.



מכירות כלי הרכב של GM, יצרנית הרכב הגדולה בארה"ב, ירדו ב-3.1% ל-338,380. מכירות המכוניות של פורד עלו ב-26%, ואילו מכירות המשאיות הקלות, הכוללות גם את מכוניות השטח, ירדו ב-5.8%. יצרנית הרכב השנייה בגודלה בארה"ב מכרה בסך הכל 238,848 מכוניות בספטמבר.



קרייזלר, החטיבה האמריקאית של דיימלר-קרייזלר, מכרה 168,888 כלי רכב בחודש שעבר - ירידה של 3.8% ביחס לשנה הקודמת. מרצדס-בנץ, חטיבת מכוניות היוקרה של דיימלר-קרייזלר, רשמה עלייה של 13% במכירות.



GM, פורד וקרייזלר, שלוש יצרניות הרכב האמריקאיות הגדולות, נפגעו בחודשים האחרונים מההאטה במכירות המשאיות הקלות על רקע העלייה במחיר הדלק. יצרניות הרכב האסיאתיות קלעו יותר לצרכי הצרכנים, עם מבחר גדול של מכוניות קטנות וחסכוניות בדלק.



על רקע הירידה במכירות, פתחו יצרניות הרכב בתוכניות קיצוץ עלויות אגרסיוויות וקיצוצים בתפוקה, ועדכנו את תחזיות ההפסד שלהן.
פורד חשפה לאחרונה את השינויים בתוכנית הארגון מחדש שלה, לנוכח המשבר הפייננסי ההולך והמעמיק בו היא נתונה. פורד הכריזה על פיטורים של 14 אלף עובדי הצווארון הלבן. הפיטורים הללו מצטרפים לתוכנית הארגון מחדש הקודמת שלה, "הדרך קדימה", שבה התחייבה לפטר 30 אלף עובדים ולסגור 14 עד 2008.



פורד צפויה להפסיד השנה כ-9 מיליארד דולר. קרייזלר אמרה לאחרונה כי היא צופה הפסד של 1.26 מיליארד דולר ב-2006.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully