וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף עלה ב-1%

טל לוי

4.10.2006 / 17:21

כי"ל טיפסה ב-4.1%. אלרוב נדל"ן זינקה 8%. מחזורי המסחר היו גבוהים: 1.7 מיליארד שקלים

שיא של כל הזמנים במדד הדאו ג'ונס ושפל של 7 חודשים במחירי הנפט הזניקו היום את מדד המעו"ף ב-1% לרמה של 849.86 נקודות ואת מדד ת"א 100 ב-1.2% ל-860.14 נקודות. עליות נרשמו בשוק הסולידי, כאשר האיגרות השקליות מסוג שחר הוסיפו עד 0.4% והאיגרות הצמודות מסוג גליל עלו עד 0.1%. גם אתמול נרשמו עליות נאות באפיקים אלו. מחזורי המסחר היו גבוהים והסתכמו ב-1.7 מיליארד שקל.

"מקור העליות בבורסה היום הוא בירידת מחירי הנפט בעולם וכן מירידת התשואות לטווח ארוך, כלומר הירידה בריבית חסרת הסיכון הנגזרת משוק האג"ח", אמר מנהל חדר עסקות באקסלנס-נשואה, רועי לאופר. "הצפי הוא להורדת ריבית במשק הישראלי, מה שמשליך לחיוב על שוק המניות". בהמשך, צפוי השוק להגיב למחירי הסחורות בעולם, ובראשם הנפט, אשר ישפיעו על כל השווקים בעולם. "החיוך חזר היום ללחיי הסוחרים" ציין לאופר.


אתמול הסתיים המסחר בעליות לאחר שבנק ההשקעות השווייצי UBS אישר את דירוג "תשואת היתר" לשוק הישראלי. במסגרת סקירת 50 המניות המומלצות של הבנק בשווקים המתעוררים, דירג UBS את ישראל במקום השישי מבין 20 שווקים מתעוררים. מניות בנק הפועלים, כי"ל וקבוצת דלק זכו להיכלל בין 50 המניות המומלצות של הבנק בשווקים המתפתחים.

במהלך כל חודש אוקטובר, יחל המסחר בארה"ב ב-15:30 שעון ישראל בשל המעבר לשעון חורף. המסחר במניות הדואליות יזכה לחפיפה ארוכה יותר, ולמשקיעים יהיה זמן ארוך להגיב להתפתחויות בארה"ב במקביל למסחר בישראל.

הדולר, שאיבד כמעט 7% מאז תחילת השנה, נותן אותותיו היטב במניות הדואליות, שכן מחיר המניה שנקבע בדולרים בארה"ב "מתורגם" לפחות ופחות שקלים.

כך למשל, נקבע אתמול מחירה של מניית טבע על 33.37 דולר כלומר ירידה של 22% מאז תחילת השנה. לעומת זאת, בבורסה הישראלית איבדה טבע 28% כאשר מקור הפער הוא בירידת שער הדולר לעומת השקל. טבע סיימה בעלייה של 1% אולם היא עדיין המנייה הגרועה ביותר מתוך 25 המניות המרכיבות את מדד המעו"ף עם תשואה שלילית של 27%-.

מגמה מעורבת נרשמה במניות שני הבנקים הגדולים כאשר לאומי הוסיפה 0.8% ומניית הפועלים שנסחרה בירידות במרבית היום סיימה ללא שינוי. אתמול הושגה הסכמה לפי יחזירו בכירי בנק הפועלים את הבונוס האדיר שקיבלו בעקבות הלחץ הציבורי. היו"ר שלמה נחמה קיבל 23.2 מיליון שקל, המנכ"ל צבי זיו קיבל 33.5 מיליון שקל וסגן היו"ר דני דנקנר קיבל כ-15 מיליון שקל.

כימיקלים לישראל, שנכללה אתמול ברשימת המניות המומלצות של UBS, ריכזה את המחזור השלישי בבורסה (94 מיליון שקל) וזינקה ב-3.7% לאחר שכבר עלתה אתמול 1.1%. העליות במניה באות בעקבות ההנפקה בשבוע הבא של חברת האשלג הרוסית Uralkali בבורסה הראשית בלונדון. השווי על פיו עשויה להיות מונפקת החברה צפוי לנוע סביב 5.5-4.6 מיליארד דולר ולשקף לחברה מכפיל של 14-12 בעוד שכי"ל נסחרת לפי מכפיל של 11.5. בעלת השליטה בכי"ל, החברה לישראל, שבשליטת הפלג המשפחתי של סמי עופר, הוסיפה 1.8%.

אורמת איבדה 0.8% והשלימה ירידה של 4% בחודש האחרון. אורמת, המייצרת אנרגיה "ירוקה", כלומר חלופית לנפט, מושפעת ממחיריו היורדים של הזהב השחור אשר נמצאים בשפל של כ-15 חודשים. מחירה של חבית נפט עומד הבוקר על מעט יותר מ-58 דולר.

בזק עלתה 3.5%. ל-TheMarker נודע, כי בזק זכתה במכרז של חברת הסלולר מירס לאספקת שירותי התמסורת בין מאות אתרי החברה למשך 5 שנים ובהיקף המוערך בכ-60 מיליון שקל.

עליות נאות נרשמו במדד מניות הנדל"ן, אשר מציג תשואה של יותר מ-52% מאז תחילת 2006: כלכלית ירושלים שבשליטת אליעזר פישמן הוסיפה עוד 3.6% לאחר עלייה של 4% אתמול, והיא מסכמת בכך זינוק מרשים של 91% מאז תחילת השנה. בימים האחרונים רבו הפרסומים בדבר התקדמות הנפקת נכסי הנדל"ן בצרפת, אשר עתידה להניב רווח הון עצום.

מזנקת נוספת היא אלרוב נדל"ן שבשליטת אלפרד אקירוב אשר הוסיפה 8%. אלרוב הודיעה בדו"ח השנתי ב-2005, כי היא תנהל משא ומתן למכירת חלק מנכסים המניבים שלה בארץ. בפועלים סהר מעריכים, כי קבוצת אלרוב עתידה לממש חלק ניכר מהנכסים המניבים שלה בישראל (כל הנכסים למעט בית אלרוב בתל אביב) בשנתיים הקרובות, מימוש שיזרים לקופתה 750 מיליון שקל ורווח של כ-340 מיליון שקל.

אלרוב נדל"ן רשמה תשואה עצומה של יותר מ-850% ב-2005 וגם ב-2006 היא לא עוצרת, והוסיפה עוד 250%. במילים אחרות, 10,000 שקל שהושקעו באלרוב נדל"ן בתחילת 2005 שווים היום כ-330 אלף שקל.

הירידה במחירי הנפט אשר מוזילה את הדלק הסילוני בו משתמשת חברת התעופה אל-על הזניקה את המניה 7.8% וזו משלימה עלייה של 18.5% בחודש האחרון. עם זאת, מאז תחילת השנה איבדה אל-על כ-37%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully