וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלמה נחמה וצבי זיו יחזירו 50% מהבונוס

מירב ארלוזורוב

4.10.2006 / 10:15

כך הוסכם בין בין ראשי בנק הפועלים, רשות ני"ע, והתובעים הייצוגיים בעניין השכר והבונוסים ששולמו לבכירים

הסכמה עקרונית הושגה אתמול בלילה בין ראשי בנק הפועלים, רשות ני"ע, והתובעים הייצוגיים נגד הבנק בעניין השכר והבונוסים ששולמו ליו"ר הבנק שלמה נחמה, למנכ"ל צבי זיו ולסגן היו"ר דני דנקנר בגין 2005.

השלושה קיבלו שכר של עשרות מיליוני שקלים - שלמה נחמה קיבל 23.2 מיליון שקל, צבי זיו קיבל 33.5 מיליון שקל, ודני דנקנר קיבל כ-15 מיליון שקל.

החלק העיקרי של השכר היה מענק בגין הגידול ברווחי הבנק, לרבות מכירת בנק סיגנצ'ר בארה"ב. שכר השיא של השלושה עורר סערה ציבורית ועימו את התביעה להשבת הכספים לבנק. בעקבות זאת הוגשה התביעה הייצוגית נגד הבנק וכן הרשות לני"ע התערבה בקביעתה כי הליך אישור השכר היה לא תקין.

בעקבות הלחץ הציבורי, וכן הגעה למסקנה של בעלת השליטה שרי אריסון והיו"ר נחמה כי הפרשה פוגעת במוניטין הבנק, הסכים נחמה להחזיר את המענק.

בשלב מאוחר יותר הצטרף גם זיו להסכמה, ומי שסירב עד כה להחזיר את המענק היה דני דנקנר.

אתמול בערב הושגה הסכמה טרומית על החזרת 50% מהמענקים של נחמה וזיו, המדובר בהחזר של כ-27 מיליון שקל מתוך בונוסים של 55 מיליון שקל שהשניים קיבלו ב-2005. לדני דנקנר ניתנה האפשרות להצטרף ולהחזיר גם את המענק שלו. באם דנקנר לא יחזיר את חלקו, הרשות תחייב את הבנק לדווח שהיו פגמים באישור השכרו לשנת 2005.

הקושי היחיד שנותר בפני השלמת ההסכמה הוא תביעתם של עורכי הדין, יוקי שמש ועמית מנור, בתביעה ייצוגית לקבל לידיהם שכר טרחה של 10% מסכום המענקים (כ-3 מיליון שקל); בבנק טוענים שמדובר בשכר טרחה מופרז. לא ברור אם תושג הסכמה עם עורכי הדין או שמא יפנו לבית המשפט.





עידכון ראשון: 10:15

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully