וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנקנר יציע לאריסון לרכוש את תעשיות מלח, או להקטין את גרעין השליטה בבנק הפועלים

אורה קורן

4.10.2006 / 16:30

במרכז פגישתם חילוקי הדעות ביניהם על זכות הסירוב לגבי מניות האמריקאים בגרעין השליטה בבנק



שרי אריסון ודני דנקנר יוועדו לפני הצהריים בניסיון להגיע להבנות. דנקנר צפוי להשתמש בטיעון של זכות סירוב ראשונה למניות האמריקאים, כדי לגרום לאריסון לרכוש את מניות המשפחה בבנק.



בעלת השליטה המובילה בבנק הפועלים, שרי אריסון ובעל מניות המיעוט בגרעין השליטה בבנק, דני דנקנר ידונו בשעה הקרובה בדרכים ליישר את ההדורים ביניהם. סלע המחלוקת בין השותפים הוא הסטטוס המשפטי של מניות השותף השלישי, קבוצת האמריקאים. מכלל מניות השליטה בבנק הפועלים (20%) מחזיקה אריסון 11.5%.



דנקנר, באמצעות תעשיות מלח, מחזיק ב-3% והאמריקאים מחזיקים ב-5.5%. אריסון חתמה על הסכם לרכישת מלוא מניות האמריקאים בגרעין השליטה. דנקנר טוען לזכות סירוב על מניותיהם. האמריקאים ואריסון טוענים שלדנקנר זכות סירוב רק על חלק מהמניות. המשמעות של המהלך היא כי באמצעות האמריקאים השיגה אריסון שליטה מלאה בקבלת ההחלטות בבנק והפכה את מניות השליטה של דנקנר לחסרות ערך מוסף של שליטה. זאת, כיוון שהשליטה בקבלת ההחלטות מושגת באמצעות 75% מגרעין השליטה, וכשאריסון תשלים את העסקה עם האמריקאים היא תחזיק ב-85% מגרעין השליטה.



מקורבים למגעים ציינו, כי משפחת דנקנר תיכננה לפני הפגישה להציע לאריסון כמה חלופות. אלה כוללות את רכישת חברת תעשיות מלח, שבאמצעותה הם מחזיקים בבנק, או לחלופין, צמצום גרעין השליטה בבנק, כך שהם ייצאו ממנו תמורת תשלום הולם שתשלם אריסון בגין הסכמתם למהלך. הנחת המוצא שלהם היא, שזכות הסירוב הראשונה שיש להם, לגישתם, לכלל מניות האמריקאים תהיה תמריץ לבחינת ההצעה על ידי אריסון. חלופות נוספות שעומדות בפניהם הן רכישת מניותיהם בגרעין השליטה בבנק על ידי אריסון, או להחליף את מניות השליטה שבידיהם במניות חופשיות תמורת פרמיית שליטה. את המניות החופשיות יהיה להם קל יותר למכור בשוק החופשי.



הדרך היחידה העומדת בפני דנקנר לחזור להשפעה על קבלת ההחלטות בבנק, היא לרכוש את כל מניות האמריקאים. רכישה חלקית שלהן לא תוריד את אריסון מתחת ל-75%. בפועל, האינטרס המרכזי של משפחת דנקנר במפגש הוא לגרום לאריסון לאפשר להם לצאת מהחזקתם בבנק הפועלים, ישירות או בעקיפין. בכך הם יממשו את ההשקעה, יוכלו לקבל הון שבשרשור אשר ישמש להחזר חלק מחובותיהם לבנקים ובכך יתחילו דרך חדשה. יציאת משפחת דנקנר מהבנק תמקם אותם בסטטוס חדש במגזר העסקי, שישקף את הפיחות במרכזיותם בו, כפי שהסתמן בשנים האחרונות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully