וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעם שנייה בתוך פחות מחודש: ליהמן חתך את מחיר היעד לאלון USA ל-22 דולר - נמוך ב-20% מהמחיר בשוק

עומרי כהן

4.10.2006 / 11:30

התחזית לרווחי השנה וחצי הקרובה הופחתה ב-32 מ' ד' על רקע הציפייה לחולשה במרווחי הזיקוק



לפני פחות מחודש הפחית בנק ההשקעות ליהמן ברדרס את דירוג ההשקעה לקבוצת חברות בתי הזיקוק העצמאיים מ"חיובי ל"נייטרלי", על רקע הירידה במחירי הנפט הגולמי ובמרווחי הזיקוק (הפער בין מחיר קניית הנפט בידי בתי הזיקוק למחירים של התזקיקים הנמכרים לסיטונאי הדלק). במקביל, חתך אז ליהמן ברדרס את המלצת ההשקעה שלו למניית אלון USA, מ"משקל שווה" בתיק ההשקעות, ל"משקל חסר" והפחית את מחיר היעד למניה מ-36 ל-28 דולר.



אולם, מאז המשיך מחירו של הנפט הגולמי להיחלש ואתמול הוא נסגר בשפל של 15 חודשים, 58.68 דולר לחבית, אשר משקף צניחה של כ-25% בתוך חודשיים. על רקע תחזית להיצע גבוה יותר מהביקוש למוצרי אנרגיה וירידה נוספת ברווחיות בתי הזיקוק בשל כך, חתך היום ליהמן ברדרס פעם נוספת את מחיר היעד לאלון USA ל-22 דולר. מחיר זה נמוך בכ-20% מהמחיר בשוק.



על רקע הציפייה להמשך החולשה במרווחי הזיקוק, הפחית האנליסט פול צ'נג את תחזיתו לביצועים שתציג אלון USA בשנה וחצי הקרובה. לאחר שהרוויחה 1.41 דולר למניה במחצית הראשונה של 2006, צופה צ'נג כי אלון USA תסיים את השנה כולה עם רווח של 2.85 דולרים למניה - נמוך ב-35 סנט למניה (כ-16 מיליון דולר) מתחזיתו הקודמת. תחזית הרווח למניה ב-2007 הופחתה גם היא ב-35 סנט ל-2.6 דולרים. לדברי צ'נג, גרמה הציפייה לשיפור ברווחיות פעילות חנויות הנוחות של אלון USA להפחתה מתונה יותר של רווחיות החברה כולה.



אלון USA מפעילה ברחבי דרום ארה"ב בתי זיקוק, מפעלי אספלט, וכן רשת של תחנות דלק וחנויות נוחות. את המחצית הראשונה של 2006 סיימה עם גידול של 26% בהכנסות ל-1.26 מיליארד דולר ועם צמיחה של 95% ברווח הנקי ל-97.3 מיליון דולר. מניית אלון USA נסחרה אמש בניו יורק במחיר של 27.6 דולר, המשקף לחברה שווי של 1.3 מיליארד דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully