וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: נייס עולה ב-2% בשל עסקה חדשה

שרון שפורר

4.10.2006 / 22:11

מחיר הנפט עולה מעל ל-59 דולר לאחר הצניחה אתמול. עסקה חדשה לריטליקס שולחת אותה לעלייה של 0.8%


אחרי עליות השערים אמש בוול סטריט, ששלחו את דאו ג'ונס לשיא סגירה חדש, פתחו היום הבורסות בניו יורק את יום המסחר השלישי בשבוע בעליות קלות - נסחרות סביב רמות הפתיחה.

דאו ג'ונס עולה בשיעור קל של 0.07% ל-11,735 נקודות ונאסד"ק עולה בשיעור דומה ל-2,245 נקודות. אתמול, עלה דאו ג'ונס בעוד 0.5% והשלים טיפוס של 9.4% מתחילת השנה - לשיא סגירה חדש של 11,727 נקודות. זאת, לאחר שמחירי הנפט הגולמי צנחו ב-3.9% לשפל של יותר משבעה חודשים. היום חוזר הנפט הגולמי להתחזק בכ-25 סנט למחיר של 58.91 דולר - לקראת פרסום הנתונים השבועיים (16:30 שעון ישראל) על היקף מלאי הנפט, התזקיקים והבנזין בארה"ב, אולם בוול סטריט נמשכת האופטימיות.

ב-18:45 שעון ישראל אמור יו"ר הפד בן ברננקי, להתחיל את נאומו בפני המועדון הכלכלי של וושינגטון. להערות אפשריות על האינפלציה, הריבית, הצמיחה הכלכלית או שוק הנדל"ן, עשויה להיות השפעה על מגמת המסחר בשוקי המניות והאג"ח.

בקרב הישראליות, עשויה מניית חברת האנרגיה אלון USA (סימול: ALJ), להמשיך ולרכז עניין בקרב המשקיעים, לאחר שהיום הפחית בנק ההשקעות ליהמן ברדרס את מחיר היעד למניה מ-28 דולר ל-22 דולר - נמוך ב-20% מהמחיר בשוק. בליהמן ברדרס הסבירו את המהלך בתחזית להיצע גבוה יותר מהביקוש למוצרי אנרגיה, וירידה נוספת ברווחיות בתי הזיקוק בשל כך, אשר תקטין את רווחי החברה ב-70 סנט למניה (כ-32 מיליון דולר), עד סוף 2007.

לפני פחות מחודש הפחית ליהמן ברדרס את דירוג ההשקעה לקבוצת חברות בתי הזיקוק העצמאיים מ"חיובי ל"נייטרלי", על רקע הירידה במחירי הנפט הגולמי ובמרווחי הזיקוק (הפער בין מחיר קניית הנפט בידי בתי הזיקוק למחירים של התזקיקים הנמכרים לסיטונאי הדלק). במקביל, חתך אז ליהמן ברדרס את המלצת ההשקעה שלו למניית אלון USA, מ"משקל שווה" בתיק ההשקעות, ל"משקל חסר" והפחית את מחיר היעד למניה מ-36 דולר ל-28 דולר. אלון USA יורדת ב-1.5% ל-27.2 דולר.

למרות המגמה החיובית, אשר מאפיינת את שוקי המניות בוול סטריט מאז אמצע יולי, מניית ריטליקס עדיין מנסה להתאושש מהמפולת שרשמה בעקבות המעבר להפסדים ברבעון השני של 2006, והיא ממשיכה לדשדש סביב רמה של 18 דולר - אשר משקפת נפילה של כ-26% מתחילת השנה. היום דיווחה החברה על שתי עסקות חדשות. עסקה אחת נחתמה עם מפיצת המזון האמריקאית, מיינס, שלה תספק ריטליקס תוכנות לניהול מחסנים תמורת כמיליון דולר. עסקה נוספת, ככל הנראה קטנה יותר, נחתמה עם רשת המרכולים הישראלית, ויקטורי. ריטליקס עולה בתגובה ב-0.8% ל-18.2 דולר.

נייס דיווחה, כי נבחרה על ידי חברת האינטגרציה אינטליג'נט סיסטמס לספק פתרונות וידיאו לפיקוח ומעקב, במסגרת פרויקט גדול של רשות התחבורה של מפרץ מסצ'וסטס (MTBA), אשר מספקת שירותי תחבורה ל-175 אתרים ועיירות. נייס עולה בתגובה ב-1.9% ל-28.1 דולר.

עוד בולטות היום בוול סטריט: טבע שעולה ב-0.15% ל-33.4 דולר; ורינט עם עלייה של 1.3% ואלווריון שמוסיפה 1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully