וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודי'ס העלתה אופק הדירוג של פרטנר ל"חיובי" - למרות "חוסר בהירות מסוים בנוגע לשינויים במבנה השליטה העתידי"

שרון שפורר

4.10.2006 / 22:30

מניות פרטנר עלו בשבוע האחרון בכ-5% במחזור ממוצע של קרוב ל-30 מיליון שקל - פי 2.5 מהממוצע



מניות עלו בשבוע האחרון בכ-5% במחזור ממוצע של קרוב ל-30 מיליון שקל - פי 2.5 בערך מהמחזור הממוצע אליו הורגלו מאז תחילת השנה. היו בתקשורת שהסבירו את ההתעוררות של המסחר במניות חברת הסלולר, בפרסום שווי צפוי לחברה המתחרה סלקום בהנפקה המתוכננת - שווי הגבוה מהשווי של פרטנר הבורסאית. היום הצטרף לסיבות האפשריות, גם שינוי אופק הדירוג של פרטנר על ידי מודיס, העומד על Ba1, מ"יציב" ל"חיובי".



במודיס נוהגים לעשות שימוש בפרמטר של אופק הדירוג, המרמז על עתיד הדירוג של החברה - האם קיים סיכוי שישתנה לרעה או לטובה בעתיד. אופק זה מספק לחברת הדירוג גם מרווח ביטחון כדי שלא תיאלץ לשנות את הדירוג בכל שינוי בתנאים שבהם פועלת החברה.



במודיס מציינים כי שינוי האופק של הדירוג בפרטנר משקף ראשית את השיפור התפעולי והפיננסי הנמשך בפעילותה של החברה, שכלל עלייה של 9.8% בהכנסות הרבעון השני של השנה מול הרבעון המקביל, ושימור הרווחיות למרות הפחתת דמי הקישוריות הצפויה גם במהלך 2007 ו-2008. חברת הדירוג ציינה לטובה גם את היכולת של פרטנר לשמור על נתח שוק של 32% ולהגדיל את בסיס המנויים שלה.



לצד זאת, ציינו במודיס כי הדירוג עדיין משקף את הסביבה התחרותית הגדולה בה פועלת פרטנר וכן ההתמודדות עם לחצי הפחתת דמי הקישוריות וצמיחה מתונה מהצפוי בשירותי הדור השלישי. במודיס מאמינים עם זאת, כי פרטנר ממוצבת היטב בכדי למשוך לקוחות ממתחריה למרות ששיעורי הנטישה צפויים לגדול, כמו גם העלויות של שימור לקוחות.



עוד מציינים בחברת הדירוג את חוסר הבהירות המסוים באשר לשינוי אפשרי במבנה הבעלות של פרטנר, היוצר לכן שקיפות מוגבלת באשר לשינויים פוטנציאליים במדיניות הפיננסית ולכן גם בשינוי הפרופיל של החברה בעתיד.



רווחיות יציבה למרות הפחתת הקישוריות, כמו גם גידול במכירות שירותי הדור השלישי ושקיפות רבה יותר באשר למבנה הבעלות בחברה בעתיד, עשויים להביא להעלאת הדירוג של פרטנר על ידי מודיס. מנגד, גידול במינוף של החברה למעלה מהתחזית ושחיקה ברווחיותה כתוצאה מלחצי התחרות, עשויים להביא להורדת הדירוג.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully