וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף רחוק ב-4.6% מהשיא

עומר שרביט

5.10.2006 / 17:46

אל על זינקה ב-2.4% והפועלים עלתה ב-1.6%/ מחזור המסחר היה גבוה - 1.48 מיליארד שקל

קצת יותר מחודש וחצי לאחר המלחמה בלבנון, הדולר צולל והבורסה מזנקת. בסוף המלחמה, עמד המעו"ף על 800 נקודות, והיום ננעל המדד המוביל ב-858 נקודות - עלייה של 7%.

עליות השערים בחו"ל, הרגיעה במחירי הנפט והצפי להורדות ריבית בארץ ובחו"ל, היו בין הגורמים לזינוק החד בתחילת המסחר היום, כאשר המדדים זינקו ב-1.6% ובמהלך היום נעו סביב עלייה של כ-1%. את השוק סחפו שתי מניות הבנקים הגדולים, הפועלים ולאומי, שהובילו את טבלת הסחירות ועלו ב-1.6% וב-1.3%, בהתאמה. בשילוב עם נתונים חיוביים שפורסמו השבוע - עלייה בהכנסות ממסים וירידה בגירעון בהשוואה לאשתקד - זירת המקרו נצבעת בוורוד וקשה להאמין שהיתה פה מלחמה לא מזמן.

בסיכום יום המסחר, עלה המעו"ף ב-1% ל-858 ומדד תל אביב 100 טיפס ב-0.9% ל-868 נקודות. מחזור המסחר היה גבוה - 1.48 מיליארד שקל, דבר המעיד על עוצמה ביום של עליות חדות.

בסיכום שבועי עלה המעו"ף ב-4% ומדד הנדל"ן מוליך את הטבלה עם עלייה של 4.6%. בשוק האג"ח, השחר הארוך במח"מ של 7 שנים נחלש מעט היום ב-0.05% ותשואתו עלתה ב-6.18%. הגליל הארוך במח"מ של כ-18 שנה טיפס היום ב-0.3% ותשואתו ירדה ל-3.88%.

עם זאת, בסיכום שבועי, האפיקים השונים הורידו תשואות, דבר העשוי לרמז על צפי להורדת ריבית: השחר הארוך עלה ב-0.8%, הגליל הארוך זינק ב-1% והמק"מים הארוכים הוסיפו 0.3%.

בשוק המט"ח, הדולר היציג המשיך להיחלש היום ואיבד 0.65% לרמת שפל שלא היתה מאז דצמבר 2001 ושערו היציג עומד על 4.255 שקלים. בגוש היורו הועלתה היום הריבית ב-0.25% ל-3.25%. עוצמת השקל היתה חזקה יותר גם כאן - היורו היציג השיל 0.4% ל-5.408 שקלים. "התחושה היא שרוב המהלך כבר נעשה ולכן יש סיכוי שהדולר יתייצב ברמה הנוכחית, אם לא יירד - 40% מהתל"ג של ישראל נשען על ייצוא לכן הרמה הנוכחית של הדולר לא בהכרח רצויה", אומר עידן צבעוני, מנהל קרנות הנאמנות של אפסילון.

בהתייחסו לשוק המניות, צבעוני מזהה "מומנטום במניות הנדל"ן, כתוצאה מתחום הריט שתופס תאוצה, נוכח שינויי חקיקה ובשילוב עם צפי לירידת ריבית מסוימת וכותרות על מחסור בדירות בגוש דן - השוק מחפש את החברות שנהנות מהמהלך הזה".

בקרב המניות, בלטו מניית אל על, שהוסיפה היום 2.4% ומתחילת השבוע זינקה בכ-9%, לאור הרגיעה במחירי הנפט, ולמרות החולשה בשער הדולר. אל על סבלה ברבעונים האחרונים מהטיפוס במחיר הזהב השחור והשקיעה מחשבה רבה בניסיון לגדרו במחיר הנכון. למעט הדלק הסילוני, מרבית הוצאות החברה - כגון שכר וספקים - הן שקליות, כך שהייסוף במטבע הישראלי מייקר את הוצאות החברה. השבוע כך נראה, החיסכון בהוצאות הדלק גבוה לדעת השוק, מהתייקרות ההוצאות האחרות.

מבין המניות הדואליות, פרטנר ננעלה בירידה של 0.3%, לאחר שפתחה בעלייה של 1.5%. זאת, על רקע העלאת הדירוג לחברה על ידי מודיס' לרמה של "חיובי", למרות מה שמוגדר כחוסר בהירות לגבי מבנה השליטה העתידי בחברה.

טבע עלתה ב-1.8%. החברה חתמה אתמול על הסכם עם חברת Antares (סימול AIS), לפיו תספק אנטרס לטבע באופן בלעדי את מערכות ההזרקה ללא מחט שפיתחה לצורך שימוש במוצר שישווק בארה"ב ברבעון הרביעי של 2006 או בתחילת 2007. ההסכם קובע שטבע תרכוש את כל צרכיה בתחום זה מאנטרס ותשלם דמי קדימה במזומן, ותשלומים נוספים, בכפוף להשגת אבני דרך ושיעור ממכירות המוצר. ביתר מניות הכימיה, כי"ל הוסיפה 0.4% ואילו מכתשים אגן ירדה ב-0.9%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully