וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות התערבות אולמרט: אין פתרון לבעית הקברים בחוצה ישראל

שרון קדמי

5.10.2006 / 8:17

מופז דרש מאולמרט לטפל בעניין מיידית; קטע 18 של הכביש לא ייפתח לפני 2009



למרות התערבותו של ראש הממשלה, אהוד אולמרט, לא נרשמה התקדמות מהותית בסוגיית הקברים המעכבים את הקמתם של הקטע הצפוני של כביש חוצה ישראל, כביש 431 ומחלף רכבת מרכזי בעכו. ל-TheMarker נודע כי אולמרט מינה באחרונה את מנכ"ל זכיינית הרכבת הקלה בירושלים ויו"ר רשות הדואר, יעקב (קוקי) אדרי, לטפל בסוגיה הסבוכה, המסבה למשק נזק של עשרות מיליוני שקלים בשנה. אדרי טיפל בעבר בעניין, בתפקידו כמנכ"ל חברת מוריה, ואף הגיע להסדרים תקדימיים עם החרדים שאיפשרו ביצוע של כמה פרויקטים שעוכבו.



השבוע שיגר שר התחבורה והבטיחות בדרכים, שאול מופז, מכתב נוקב לאולמרט בו הוא כותב כי העלה בפניו את העניין לפני חודשיים, אך עד עתה לא בוצע כל שינוי בסטטוס הפרויקטים, והעבודות עוכבו בהוראת הדרג המדיני. "יש לקבל החלטה בדחיפות על המשך ביצוע הפרויקטים לאור התועלת הכלכלית שלהם והנזקים הכלכליים הנגרמים למשק כתוצאה מעיכובם", כתב מופז. גם שר האוצר, אברהם הירשזון, העלה את העניין בפני אולמרט.



עקב מציאת הקברים בקטע 18 של חוצה ישראל, שיחבר את כביש ואדי ערה למחלף עירון, תידחה השלמתו בשנה וחצי לפחות, והוא לא ייפתח לפני 2009. במשרדי האוצר והתחבורה אומדים את הנזק למדינה כתוצאה מהעיכוב ב-65 מיליון שקל בשנה. עלות הפרויקט כולו מוערכת במיליארד שקל.



זכיינית חוצה ישראל, דרך ארץ, השלימה את כל ההכנות לתחילת העבודות, ולפי שעה ממתינה רק לפתרון בעיית הקברים. עלות הפתרון שאותו מציעים החרדים, הכולל שינויים בתוואי הכביש, היא 200-150 מיליון שקל; יצוין כי קיים פתרון זול משמעותית, המקובל על כל הגופים פרט לחרדים, שעלותו כ-12 מיליון שקל.



ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: "מדובר בסוגיה רגישה, ומאמצים רבים הושקעו במטרה להגיע להבנות שיאפשרו את קידום הפרויקטים. העניינים עצמם נבחנו שוב לעומקם בחודשים האחרונים, ומגעים התקיימו עם הגורמים המעורבים. לאור הטיפול וההידברות שהתקיימה, העניין בשל לקבלת החלטות".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully