וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקוסטאר הגישה הצעת רכש של 30.4 מיליארד דולר למתחרתה יוז, חברת הלוויינים הגדולה בארה"ב

דפנה מאור

6.8.2001 / 8:57

בחודש שעבר נסוגה אקוסטאר, בעלת השליטה במיזם סטארבנד של גילת לוויינים, מהמו"מ משיקולי הגבלים עסקיים; ההצעה מתחרה בזו של ניוז קורפ

אקוסטאר, חברת הלוויינים השנייה בגודלה בארה"ב, הגישה הצעת רכש מפתיעה של 30.4 מיליארד דולר למתחרתה הגדולה, יוז אלקטרוניקס. הצעת הרכש מתחרה בזו של ניוז קורפ, חברת המדיה שנמצאת במו"מ לרכישת יוז במטרה לשלב את שירות הלוויינים של יוז, דיירקטי.וי, עם הרשתות סקיי וסטאר שלה עצמה. אם תרכוש אקוסטאר את יוז, ייצור המיזוג חברה בשווי של 45 מיליארד דולר, המשרתת 17.5 מיליון מנויים בארה"ב.

אקוסטאר (סימול DISH), בעלת השליטה במיזם סטארבנד של גילת לוויינים הציעה 0.75 מניה שלה תמורת כל מניית יוז. הצעה זו מעריכה את מניית יוז (סימול GMH) בשווי של 22.83 דולר, הגבוה ב-18% ממחיר הסגירה שלה ביום שישי. בנוסף למניות הציעה אקוסטאר לקבל על עצמה חובות של יוז בהיקף של 1.9 מיליארד דולר. אם תושלם הרכישה יחזיקו בעלי המניות של יוז וג'נרל מוטורס, החברה האם של יוז, ב-66% ממניות החברה.

הצעתה של אקוסטאר עשויה לפגוע בנסיונה של ניוז קורפ (סימול NWS) להפוך לבעלת נוכחות משמעותית בשוק הטלוויזיה בלוויין בארה"ב. לפני חודש הודיעה אקוסטאר כי היא נסוגה מהמו"מ לרכישת יוז מחשש כי רשויות ההגבלים העסקיים בארה"ב לא יאשרו את העסקה. בכך פינתה דרך ליו"ר ניוז קורפ, רופרט מרדוק, לקדם את ענייניו אצל הנהלת יוז וג'נרל מוטורס.

אקוסטאר מפעילה את דיש נטוורק, שירות הטלוויזיה בלוויין השני בגודלו בארה"ב, המשרת 6.1 מיליון מנויים (נכון לסוף יוני). "אקוסטאר הודיעה ביולי על השקעה של 50 מיליון דולר במיזם האינטרנט הלווייני סטארבנד של גילת לוויינים. במיזם מושקעים גם מיקרוסופט ו-ING בארינגס, והוא מספק לבתים פרטיים ומשרדים קטנים (SOHO) אינטרנט בפס רחב במהירות של עד 150 קילוביט לשנייה, שחוזר באמצעות הלוויין במהירות של 100 קילוביט לשנייה. בשלב זה גדלה החזקתה של אקוסטאר ל-32% ובכך הופכת לבעלת השליטה במיזם. עם השקת הדור הבא של הלוויינים ע"י גילת ואקוסטאר, תהיה קיימת לה האופציה להגדיל את חלקה אף יותר.

יוז מפעילה את דיירקטי.וי, שירות עליו מנויים 11.4 מיליון צופים (נכון לסוף יוני), ובנוסף מחזיקה ברשת הלוויינים פאן אם סאט (PanAmSat) וברשת התקשורת האלחוטית למגזר העסקי, יוז נטוורק סיסטמס.

הצעתה של אקוסטאר ליוז הוגדרה על ידי צ'רלי ארגן, מנכ"ל אקוסטאר, כהזדמנות ליצור חלופה תחרותית לחברות הכבלים ושירותי הפס הרחב בארה"ב. עם זאת, החששות מהתנגדות הרשויות ליצירת ישות מונופוליסטית למעשה עומדים בעינם. ארגן כתב לג'ון סמית, יו"ר GM, כי הוא דן בהשלכות החוקיות של המיזוג עם מומחים להגבלים עסקיים, ביניהם דיוויד בויס, התובע במשפט מיקרוסופט , והוא בטוח כי החברות יוכלו לקבל אישור למיזוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully