וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון אופ"ק החליט באופן בלתי רשמי לקצץ את תפוקת הנפט במיליון חביות ליום

הדר תדמור

5.10.2006 / 8:52

כך פרסם "פיננשל טיימס"; בעקבות הידיעה עומדים מחירי החוזים על הנפט למסירה בנובמבר ל-59.93



אופ"ק, ארגון המדינות האחראיות על למעלה מ-40% מתפוקת הנפט העולמית, החליט באופן בלתי רשמי על קיצוץ בתפוקת הנפט - כך פירסם "פיננשל טיימס". לפי העיתון, הארגון הסכים על קיצוץ של מיליון חביות ליום, במטרה לייצב את מחיר הנפט מעל ל-55-50 דולר לחבית.



בעקבות הידיעות עלו מחירי הנפט ברחבי העולם. בארה"ב חצו מחירי החוזים על הנפט את רף 60 הדולר לחבית אתמול, והגיעו לרמה של 60.2 דולר לחבית. כרגע עומדים מחירי החוזים על הנפט למסירה בחודש נובמבר על רמה של 59.93 דולר לחבית, במסחר האלקטרוני בבורסת הסחורות של ניו יורק.



לפי "פיננשל טיימס", רבות מ-11 המדינות החברות בארגון הביעו תמיכה ביוזמה לקצץ בתפוקת הנפט במהלך השבועות הקרובים. כוויית, איראן ולוב הסכימו להצטרף לוונצואלה וניגריה ולקצץ בתפוקת הנפט. העיתון מציין, כי ערב הסעודית כבר קיצצה בחשאי את התפוקה ב-200 אלף חביות ליום במהלך החודשיים האחרונים.



נשיא אופ"ק, אדמונד דאוקורו, אמר בשבוע שעבר על רקע נפילת הנפט אל מתחת לרמה של 60 דולר לחבית, כי "יש לעשות משהו כדי להבטיח את יציבות מחיר הנפט". אופ"ק החליט ב-11 בספטמבר להותיר ללא שינוי את מכסות התפוקה של המדינות החברות בו, ברמה של 28 מיליון חביות נפט ליום. ישיבתו הבאה של הארגון מתוכננת ל-14 בדצמבר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully