וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים מבקשת לדחות את הדיון בנוגע לביטול פסק הבורר של מלץ

ארנון בן-יאיר

5.10.2006 / 9:17

החברה טוענת כי לצורך ניהול הדיון היא זקוקה למסמכים שנמצאים בחקירת משטרה



חברת כלל פיננסים הגישה אתמול לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לדחיית מועד הדיון בבקשתה לביטול פסק הבורר -השופט העליון בדימוס יעקב מלץ- שנקבע לסוף חודש זה. החברה מבקשת כי הדיון בביטול יידחה בכמה חודשים, לצורך השלמת חקירת היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בעניין זיוף מסמכים ושימוש במסמכים מזויפים על ידי אלי ארוך, במסגרת הליך הבוררות שהתנהל בין הצדדים. בבוררות זכה ארוך והוא אמור לקבל מכלל כ-100 מיליון שקל.



החברה מבססת את בקשתה על התכתבות שהתנהלה באחרונה בין באי כוחה למשטרה. החברה פנתה לתנ"צ מירי גולן, ראש יאח"ה, והודיעה לה כי בכוונת החברה להגיש לבית המשפט תצהירים שונים בנוגע למסמכים המזויפים לכאורה שהועברו על ידה לחקירת המשטרה. החברה הוסיפה כי דיון בבקשה לביטול פסק בורר יחייב, בין השאר, הגשת תצהיר של דוד שילוח, המכונה "הצל", שהיה יד ימינו של ארוך במשך תקופה ארוכה, וחשף בפני כלל את אותם מסמכים, שנטען לגביהם שזויפו.



במאי השנה הגישה כלל תלונה ליאח"ה שעניינה מסמכים מזויפים שבהם עשה ארוך שימוש, כך נטען, במהלך הבוררות. המסמכים האמורים הגיעו לידי כלל מידי שילוח, על פי הסכם שנכרת ביניהם, שלפיו כלל תשלם לשילוח סכום כסף משמעותי ביותר, שטרם הוברר, אם פסק הבורר יבוטל על יסוד גילוייו.



שילוח נחקר בעצמו במשטרה בחשד לזיוף אותם מסמכים, נעצר ושוחרר בתנאים מגבילים.



עם הגשת התלונה הזהירה המשטרה את נציגי כלל שלא יגלו את פרטי החקירה, כי הדבר יהווה שיבוש חקירה. בפנייה לגולן ביקשה החברה לברר מתי אמורה להסתיים חקירת המסמכים המזויפים לכאורה, והאם הגשת תצהירים בעניין המסמכים שבחקירת המשטרה וחקירת המצהירים בבית המשפט יהיה משום שיבוש החקירה.



נצ"מ נחום לוי, סגנה של גולן, השיב לפרקליטי כלל כי המשטרה מנהלת חקירה סבוכה ומורכבת בדבר זיוף מסמכים שהוגשו, על פי החשד, על ידי אלי ארוך ואחרים לבורר מלץ במסגרת הבוררות שנוהלה מול כלל פיננסים. לדבריו, החקירה מחייבת פעולות סבוכות ומורכבות, ולא ידוע, בשלב זה, מתי תסתיים. בשל משך החקירה, המשטרה גם סירבה להשיב לידי כלל את המסמכים המקוריים, שחשודים כמזויפים, הנחוצים לחברה לצורך הגשת התצהירים.



לטענת החברה, דיון בבקשה לביטול פסק בורר, תציב אותה במצב פרדוקסלי: מחד, ניהול ההליך יחייב אותה להגיש תצהירים משלימים, ולחשוף עניינים ומסמכים המצויים בחקירת משטרה. צעדים אלה יציבו אותה כמשבשת הליכי חקירה. מאידך, גילוי המסמכים הכרחי כדי להוכיח כי יש לבטל את פסק הבורר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully