וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנורה גאון: הכנסות שופרסל ברבעון השלישי יגיעו לכ-1.73 מיליארד שקל והרווח הנקי יסתכם בכ-61 מיליון שקל

אלי דניאל

6.8.2001 / 17:17

הצמיחה בהכנסות שופרסל ברבעון השני נובעת מפתיחת חנויות חדשות ולא מגידול במכירות החנויות הקיימות; המכירות יגדלו ב-11% בכל אחת מהשנתיים הקרובות

בעקבות פרסום דו"חותיה הכספיים לרבעון השני של רשת השופרסל , מותיר מירון קצפ, מנהל המחלקה הכלכלית בבית ההשקעות מנורה גאון, המלצת "קנייה" למניית החברה, תוך שהוא מעלה את מחיר היעד ל-18.6 שקל - גבוה בכ-12% ממחיר המניה בבורסה.

קצפ מציין כי הכנסות החברה הסתכמו ברבעון השני ב-1.61 מיליארד שקל - כ-3.4% פחות מהתחזית המוקדמת במנורה גאון, שם צפו להכנסות של כ-1.67 מיליארד שקל. קצפ מעריך כי ההפרש נובע מירידה גדולה מהצפוי במכירות החנויות הוותיקות, כפי הנראה בגלל הסטת מכירות של חג הפסח, כאשר חלק גדול מהן התבצע עוד ברבעון הראשון של השנה.

קצפ מדגיש כי מהדו"חות הכספיים עולה כי שופרסל הגדילה ברבעון השני את שטח החנויות ב-3,700 מ"ר, אולם המכירות בחנויות הוותיקות ירדו ברבעון השני ב-5.4%. קצפ מעריך כי כל זמן שיימשך המיתון במשק, תימשך הירידה במכירות החנויות הוותיקות, והצמיחה של החברה תנבע מפתיחת החנויות החדשות.

חנויות חדשות שנפתחות אינן מניבות מכירות בהיקף מלא מיד עם פתיחתן, ולעיתים נדרשת תקופת זמן של כשנה עד שנתיים בכדי שהחנות החדשה תגיע למכירות למ"ר הדומות בהיקפן למכירות בחנויות הוותיקות. למרות זאת, היקף פתיחת החנויות החדשות בשנה שעברה, והצפי לפתיחת חנויות בשנת 2001, צפויים לתרום באופן חיובי לצמיחת המכירות.

קצפ מוסיף כי היקף ההפצה העצמית של שופרסל ממשיך לצמוח, והגיע ברבעון השני ל-54% לעומת 53% עם תום הרבעון הראשון, כאשר מכירות המותג הפרטי הגיעו ל-6.3% מהמכירות בהשוואה ל-5.3% ברבעון הראשון. לדעת קצפ, הצמיחה בנתונים אלה תשפר את שיעור הרווחיות של החברה ותקטין את התלות שלה בספקיה.

שופרסל הציגה הכנסות מימון של 2 מיליון שקל, לעומת הערכת מנורה גאון כי החברה תרשום הוצאות מימון של 4 מיליון שקל. בהקשר זה מציין קצפ כי הכנסות המימון נובעות משחיקת עודף ההתחייבויות הכספיות הלא צמודות של החברה, כתוצאה מעליית המדד ברבעון השני. קצפ מוסיף כי בעקבות הערכתו למדדים גבוהים יחסית במחצית השנייה של השנה, עודכנה כלפי מטה ההערכה להוצאות המימון שיירשמו במחצית השנייה, לכ-12 מיליון שקל.

באשר לעתיד, הרי שקצפ מעריך כי ההכנסות ברבעון השלישי יגיעו לכ-1.73 מיליארד שקל, בעוד שהרווח הנקי יסתכם בכ-61 מיליון שקל. לרבעון הרביעי צופה קצפ לחברה הכנסות של כ-1.77 מיליארד שקל ורווח נקי של 43 מיליון שקל.

קצפ ממשיך להעריך כי הצמיחה במכירות החברה תסתכם ב-11% לשנה במהלך השנתיים הקרובות, ואילו שיעור הרווח התפעולי ישתפר ויגיע לרמה של 5.6% בשנת 2003. הצמיחה במכירות תנבע, כאמור, בעיקר מהגידול בשטח החנויות של החברה, כאשר עם יציאת המשק מהמיתון יבואו לידי ביטוי גם ניהול המוצרים, מוצרי המותג הפרטי וההפצה העצמית.

קצפ צופה כי הרווח הנקי של החברה יגדל בכ-18% בכל שנה עד לשנת 2003, כך שבשנת 2002 יגיע הרווח הנקי לכ-239 מיליון שקל ובשנת 2003 יסתכם רווח זה בכ-281 מיליון שקל.

לצפייה בריכוז המלצות האנליסטים לחצו על הלינק "המלצות אנליסטים" שבראש העמוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully