וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידר במתקפה חריפה על הנגיד פישר: "עלול לחזור על הטעויות של קליין - יפספס את יעד האינפלציה ל-2006"

נתן שבע

5.10.2006 / 11:13

מעריכים כי האינפלציה ב-2006 תעמוד על 0.8% לעומת יעד של 3%-1%



בלידר שוקי הון יוצאים במתקפה חריפה נגד נגיד בנק ישראל סטנלי פישר על פספוס יעד האינפלציה ועל המדיניות המוניטרית הקשה שבה הוא נוקט. "פישר עלול לחזור על הטעויות של הנגיד לשעבר דוד קליין. אין ספק שצניחת הדולר מול השקל נובעת ממדיניות מוניטרית מרסנת מדי. כבר שנה שלמה שפישר משדר אי נחת ממצב בו הריבית בישראל נמוכה או שווה לריבית הפד בארה"ב", כותבים בלידר.



בנק ישראל התעלם מכוחות המקרו התומכים בהתחזקות השקל - עודף גדול בחשבון השוטף, וגידול בהשקעות של הזרים בישראל, אומרים בלידר. "לא ברור למה בנק ישראל העלה את הריבית באמצע המלחמה בצפון, בזמן ששער החליפין של השקל עמד על 4.43 שקלים לדולר. ללא העלאה האחרונה בריבית, אולי הצניחה בשער החליפין היתה נמנעת".



בלידר תוקפים את הנגיד גם על כך שהוא עשוי לפספס את יעד האינפלציה ומעריכים כי האינפלציה בשנת 2006 צפויה להסתכם ב-0.8%, נמוך מיעד האינפלציה של 1% עד 3%. "רק אם פישר יתרגל לרעיון של פערי ריביות שליליים מול ארה"ב (ריבית בישראל נמוכה מריבית הפד), ניתן יהיה לעצור את מגמת ההתחזקות בשקל ולהחזיר את סביבת האינפלציה לתחום היעד", כותבים בבית ההשקעות. כתוצאה מכך מעריכים בלידר כי הורדת הריבית בסוף החודש מתבקשת.



הסיבות המרכזיות להיחלשות האינפלציה תנבע בחודשים הקרובים ממחירי הנפט היורדים והירידה בשערו של הדולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully