וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקפלות מהירה: יומיים אחרי שאדאמיינד הודיעה על הצעה לרכישתה הופסקו המגעים

אפרת נוימן

5.10.2006 / 11:24

"הדירקטוריון סבור שההצעה אופורטוניסטית ואינה משקפת נכונה את השווי של החברה והפוטנציאל"



רק לפני יומיים דיווחה חברת אדאמיינד הישראלית, שנסחרת בבורסה המשנית בלונדון (AIM), כי קיבלה הצעה לרכישתה במזומן. זאת, אחרי שאיבדה 75% משוויה מאז הונפקה בפברואר 2005 לפי שווי יומרני ותלוש מהתוצאות הכספיות של 90 מיליון דולר. החברה לא פירטה מי המציעה ומה השווי לפיו מתנהלים המגעים. הבוקר מעדכנת אדאמיינד, כי השיחות הופסקו "מכיוון שהדירקטוריון סבור שההצעה הייתה אופורטוניסטית ואינה משקפת נכונה את השווי של החברה והפוטנציאל".



אדאמיינד מספקת פתרונות להמרה ועיבוד תכני מולטימדיה ושירותי תוכן. אחרי שהוסיפה ביום שלישי 27% על רקע ההודעה על המגעים, מתממשת כעת אדאמיינד ב-11% למחיר של 25 פני, שמשקף לה שווי שוק מכווץ של 16 מיליון דולר.



לא ברור לאיזה שווי ייחלה אדאמיינד, אבל התוצאות הכספיות עליהן דיווחה לאחרונה אינן מעודדות כלל. החברה דיווחה על הכנסות של 1.7 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2006 (לעומת 3.2 מיליון דולר במחצית המקבילה) והפסד נקי של 4 מיליון דולר, לעומת רווח נקי סמלי במחצית המקבילה.



אדאמיינד הוקמה בספטמבר 2004 ממיזוג חטיבת הטרנסקודינג (טכנולוגיה המאפשרת משלוח מסרי מולטימדיה) של אמבלייז וחברת פיליפס. החברה מעסיקה כ-80 עובדים בישראל, בבית אמבלייז ברעננה.



אמבלייז היא כבר לא בעלת מניות בחברה. שנה לאחר ההנפקה היא מכרה את אחזקותיה (50%) לפי מחיר של 110 פני למניה (350% מעל מחירה היום) ושלשלה 34 מיליון דולר לקופתה. התזמון של אמבלייז היה מושלם ומעניין: כמה חודשים לאחר שאמבלייז יצאה מאדאמיינד, צנחה המניה עשרות אחוזים על רקע אזהרת הכנסות חמורה.



אדאמיינד ציינה כי היא בוחנת אלטרנטיוות נוספות במטרה למקסם את הערך של בעלי המניות. היו"רית הפעילה של החברה היא אורנה ברי, לשעבר המדענית הראשית של משרד התמ"ת.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully