וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדר שמיר מגילאון השקעות: "הדולר ברמת קנייה; כשהוא יתחזק ב-10 אגורות יגיע הזמן למכור"

שרון שפורר

5.10.2006 / 12:37

דירקטוריון גילאון אישר המרת אופציות בהנחה - במיוחד למשקיע אילן בן דב



בתחילת חודש ינואר, יום לאחר האירוע המוחי בו לקה ראש הממשלה אריאל שרון, דיווחה חברת גילאון השקעות על רווח של 2.5 מיליון שקל שנוצר לה מביצוע שורט על מניות וקניית כמות גדולה של דולרים. גם היום, על אף שמדובר בסיטואציה שאינה "נקודתית קיצונית" כמו שמכנה אותה הדר שמיר מגילאון, הוא ממליץ לקנות דולרים.



"אני חושב שהדולר ברמות קנייה היסטוריות וזו פשוט קנייה. נקודה", קובע שמיר בנחרצות. "הרמות הללו אינן מגלמות בעיניי את הסיכון כביכול בהורדת ריבית ולא את רמות הסיכון של ישראל, כך שגם מבחינת התנאים המקרו כלכליים וגם מבחינה טכנית, זה זמן לקנות את הדולר".



לדעתו של שמיר, בתוך חודש או חודשיים, כאשר הדולר יתחזק ב-10 אגורות - מומלץ יהיה למכור אותו. שיר מעריך כי בנק ישראל יוריד את הריבית בזמן הקרוב, שכן לדעתו הדולר נחלש מעבר לכל פרופורציה, ואין שום סיכוי, לדעתו, לכך שנראה את הדולר נחלש עד ל-4 שקלים.



גילאון הודיעה היום כי דירקטוריון החברה אישר לבעלי אופציות מסוג 2, בכפוף להחלטת האסיפה הכללית, המרת האופציות שברשותם למשך חודש מיום קיום האסיפה בהנחה של כחצי שקל למניה, העומדת כיום על 4.6 שקלים. מי שיבחר שלא לממש את האופציה יוכל לחזור כעבור חודש למסלול המקורי.



לצורך הצעה זו קיבלה גילאון התחייבות מאילן בן דב, בעל השליטה בטאו תשואות, להמרת עד ל-7.7 מיליון אופציות - תלוי בהיקף המימוש של האופציות על ידי ציבור, מה שעתיד להפוך את בן דב לבעל המניות הגדול בחברה עם אחזקה של כ-28%. טאו מחזיקה כיום בכ-8.2 מיליון אופציות, הניתנות למימוש עד מרץ 2008. האופציות הונפקו באוגוסט 2005, ובסך הכל קיימות במחזור כ-14 מיליון אופציות מסוג זה.



דירקטוריון גילאון החליט גם על מתן אופציות בשווי של כמיליון שקל לניר שמיר, אחיו של הדר שמיר אשר מחזיק כיום בכ-7.8% מהחברה ומשמש בה גם כדירקטור. ניר שמיר יקבל 1.5 מיליון אופציות, שתהיינה חסומות לתקופה של 4 שנים.



במקביל להזרמת הכסף בהמרת האופציות, מתכוונת גילאון לחלק דיווידנד בהיקף כולל של 36-29 מיליון שקל, תלוי בהיקף המימוש. בכל מקרה, אומר היום הדר שמיר, ההון העצמי של החברה לא ייפגע, ואם כל בעלי האופציות יבחרו להמירן הרי שההון העצמי אף יגדל בכ-6 מיליון שקל. ממירי האופציות ישלמו למעשה 3.28 שקלים למניה, וישלשלו לכיסם דיווידנד של 1.1 שקל למניה - כלומר כ-30%. בתחילת ספטמבר הודיעה גילאון על חלוקת דיווידנד של 9.4 מיליון שקל - כל רווחי המחצית הראשונה של 2006 (לעומת 12.5 מיליון שקל שהרוויחה ב-2005 כולה).



גילאון השקעות נרכשה בתחילת 2005 על ידי הדר שמיר ומנשה גייזלר, המכהנים כמנכ"ל ויו"ר החברה. החברה עוסקת בעיקר בניהול תיק השקעות עצמי (נוסטרו), וכן בהשקעה בניירות ערך ובנכסים פיננסיים. החברה מתמחה בעיקר בניצול פערי ארביטראז' וניצול עיוותים בשווקים באופן מיידי ובטווח המיידי. כמו כן, לגילאון אחזקה ב-23.7% חברת ספרינט, העוסקת בניהול תיקי השקעות וקרנות נאמנות.



מניות גילאון עולות היום בכ-2% במחזור של כרבע מיליון שקל. מאז תחילת השנה השלימה המניה מהלך עליות של כ-31%, ושוויה בשוק כיום עומד על כ-100 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully