וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק המט"ח: הדולר ממשיך לטפס - עלה ל-4.2260 שקלים בסיום המסחר

ליאור כגן

6.8.2001 / 18:21

מחדרי העסקות מדווחים כי התחזקות הדולר נעשית ללא פאניקה, וכי הפדיונות הגדולים מהקרנות השקליות אינם מתבטאים בביקושים לדולר

הדולר ממשיך לטפס באיטיות ובעקביות והיום נקבע שערו היציג על 4.22 שקלים, עלייה של 0.1% מהשער היציג של יום שישי. זהו השער אותו שיקפו אתמול האופציות הדולריות במסחר בבורסה.

לאחר קביעת היציג נמשכו הביקושים לדולר והוא עלה ל-4.2260 שקלים, כאשר בחדרי העסקות דיווחו על קניות של גופים זרים, אם כי לא בהיקף גדול. עוד נמסר, כי התחזקות הדולר בתקופה האחרונה מתבצעת ללא פאניקה. "בינתיים, הכסף שהציבור מוציא מהקרנות השקליות לא מגיע כביקוש לדולרים, וזה מעיד על התבגרות בהתנהגות משקי הבית", אמר אחד הפעילים.

הרגיעה בשוק המט"ח באה לידי ביטוי בירידה בנפח המסחר לרמות של 500-600 מיליון דולר ביום, זאת לעומת מחזורי מסחר של כמיליארד דולר אותם ראינו בימים של היסטריה, כדוגמת ימי האיניתיפדה, ובימים בהם התבצעה פעילות גדולה של גופים זרים.

רוב הגופים הכלכליים מעריכים בסקירותיהם כי הדולר עשוי להתחזק, אם כי לא צפוי פיחות חד. להערכתם, הדולר עשוי לעלות לרמות של 4.24-4.25 שקלים, אך להערכתם רמה של 4.30 שקלים היא גבוהה מדי, וללא שינוי מהותי במצב הבטחוני - הדולר לא יטפס לרמה זו.

היום הגישה קרן המטבע הבינלאומית את הדו"ח המסכם שלה לשנת 2000, בו היא שיבחה את המדיניות המאקרו כלכלית של ישראל בשנים האחרונות. על פי הדו"ח, בזכות מדיניות זו נשמרה היציבות בשוק המט"ח. חברי קרן המטבע המליצו לנגיד בנק ישראל להמשיך ולנהוג במדיניות מוניטרית מרסנת, ולפי הערכות, קליין לא יפחית את הריבית במשק בסוף החודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully